Dah dua hari aku gi keje naik moto ngan kanda.
Ini adalah sebab nak jimat masa, jimat wang...
Tapi sebenarnya aku tak suka.. time balik laa..
Naik monorel for the first time, okay.
Nak melintas pulak amik masa..
Esok, aku akan belajar menggunakan jejantas.. how's that?
it's how i look at my life and family and my passion for good health and inner beauty!!
Tuesday, July 08, 2008
Monday, July 07, 2008
Port Dickson pulak.. cuti lagi!
Ha kao.. lepas satu, satu aku pegi melancong... cewah..This one dekat sket.. just PD. My dept day out katanya... financial services belanja staff gitu, kira tepi laut pulak kali ni. Okayla tu kan? Acik dapat mandi laut skali lagi, abis itam muko nih! Tak fedulik, kan, konsep baruku, to enjoy life as it goes.
Kami lepak kat AnCasa Allsuite Resorts & Spa, Teluk Kemang. Happening tau kalu dapat gang yg sekepala! I really had fun!
So, silalah nikmati gegambo kami saja.. no need for me t
o story long-long like crazy...jpg)
Thursday, July 03, 2008
Angin laut Pangkor 2
Angin laut Pangkor
Korang tau tak.. acik tak jadi gi Kelantan, reason... driver bas mintak tambang naik plus ramai orng, 14 orang tuh ramai la kan, tarik diri.. maka aku tak jadi pegik..
.jpg)
Sib baik dapat refund.. but, since aku dah terikut konsep Siti Shu, walau apapun terjadi, kita tetap akan pegi trip.. tak kira ke mana.. maka kami pegilah ke Pangkor.. korang ada pegi, takkan?
Heeeii... tinggallah laki n anak2 sumer kat umah, dan bermulalah journey ke pulau indah dan terkenal dengan ikan bilisnya.. ahaks.
Sampai Lumut, amik gambar ngan shark dulu!
.jpg)
Bencik sgt ngan travel agent tu.. Ingat tau.. kalu jumpa this co. in internet, pls do not use the services they offer, fenifu besauu, okay.. -- hezey travel agencies.. manyak benau ngarut dari benonyer.. aku nyesai nih.. but, we learned from our mistakes, okay?
I met new frens.. mmm, whole bunch of new frens, all kinds... hi hi... Niza, Reen, Dina, Abg Bidi and not forgetting Mr. Attack, Siti's BF. You all view these photos la ek.. mmg endless, kalu i nak
Di jeti, sempat lagi posing... beg tak berat lagi tuh, bulehlaaa senyum!
Thursday, June 26, 2008
Apabila berlaku kematian...
.jpg)
Diriwayatkan bahawa Allah SWT berjanji akan menjadikan berbagai-bagai
sebab kepada kematian yang akan dilalui oleh keturunan Adam a.s sehingga
keturunan Adam itu akan memikirkan dan mengaitkan kematian itu dengan
sebab-sebab yang dialami oleh mereka. Apabila berlakunya kematian,
mereka akan berkata bahawa si anu itu mati kerana mengidap sakit,
ataupun kerana mendapat kemalangan, mereka akan terlupa mengaitkan
malaikat maut dengan kematian yang berlaku itu.
sebab kepada kematian yang akan dilalui oleh keturunan Adam a.s sehingga
keturunan Adam itu akan memikirkan dan mengaitkan kematian itu dengan
sebab-sebab yang dialami oleh mereka. Apabila berlakunya kematian,
mereka akan berkata bahawa si anu itu mati kerana mengidap sakit,
ataupun kerana mendapat kemalangan, mereka akan terlupa mengaitkan
malaikat maut dengan kematian yang berlaku itu.
Ketika itu, Izrail tidak perlu bersedih kerana manusia tidak mengaitkan
kematian tersebut dengan kehadiran malaikat maut, yang sememangnya
diutus oleh Allah SWT pada saat malapetaka atau sakit tenat seseorang
itu bertepatan dengan ajal mereka yang sememangnya telah tiba.
Walau bagaimana pun adalah menjadi hak Allah Taala untuk menentukan
kematian seseorang itu samada bersebab ataupun tidak, sebagai mana yang
dinyatakan pada awal tulisan ini bahawa ada ketikanya malaikat maut
hendak mencabut roh seseorang, tetapi manusia yang dikunjungi malaikat
maut sedang dalam keadaan seronok bergelak-ketawa, hingga malaikat maut
berasa hairan terhadap manusia itu. Ini membuktikan bahawa kematian itu
tidak pernah mengenal samada seseorang yang sedang sakit atau pun ketika
sihat dan segar-bugar.
Firman Allah Taala yang bermaksud :
"Tiap-tiap umat mempunyai ajal, maka apabila telah datang ajalnya mereka
tidak dapat mengundurkannya barang sesaat pun dan tidak dapat ( pula )
mempercepatkannya. " ( Surah Al-A'raf ayat 34 )
sumber dari emel..
Hari itu 21 hb, kami melawat kubur nenek di Klang, setelah hampir 2.5 bulan pemergiannya..
Semoga roh nenek dicucuri rahmatNya!
Tuesday, June 24, 2008
Birthday treats
Kanda was sooooo generous this year. Tambah sayang aku padanya..
Mula2 dia belikan cincin silver, pastu dia belanja makan sate, pastu dia belikan present (lampu tido kauu!), pastu siap belikan kek lagi pastu... bawak aku gi memancing.
Ni yang paling best nih.
Bukan saja mancing laut, malah mancing kolampun aku experience masa harijadi aku baru nih.
Udang harimau besau2, dapat 36 ekor.
Malam pulak, from 10.30 kitorang asyik sangat memancing sampai pukul 5 pagi.
Ikan apa?
Duri, duri dan duri lagi, dekat 30 ekor kauuu!
Ada ketam, which i caught and also a tapak sulaiman.. hihihhhh, cute.
This has been one unforgettable birthday treat from kanda yang amat ku sayang.. tambah lagi cintaku pada mu!
Mula2 dia belikan cincin silver, pastu dia belanja makan sate, pastu dia belikan present (lampu tido kauu!), pastu siap belikan kek lagi pastu... bawak aku gi memancing.
Ni yang paling best nih.
Bukan saja mancing laut, malah mancing kolampun aku experience masa harijadi aku baru nih.
Udang harimau besau2, dapat 36 ekor.
Malam pulak, from 10.30 kitorang asyik sangat memancing sampai pukul 5 pagi.
Ikan apa?
Duri, duri dan duri lagi, dekat 30 ekor kauuu!
Ada ketam, which i caught and also a tapak sulaiman.. hihihhhh, cute.
This has been one unforgettable birthday treat from kanda yang amat ku sayang.. tambah lagi cintaku pada mu!
Subscribe to:
Posts (Atom)
Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023
Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih. Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...
-
semalam tengok lagi video clip maher zain pasal palestine tu.. ya Allah.. hati ni sedihnyaa.. mudah benar aku cengeng bila tengok mende2 mac...
-
tajuk tak boleh belah, macam citer jins samsudin... kenal ke jins? yg muda2 mungkin tak kenal kot, but jins samsudin ni sgt hensem masa za...
-
Malam ni masak mihun goreng. Walau balik smpai umah dah 7lebih malam... nak masak jugaklah. i dah wasap amer anak i soh kuarkan daging and...
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)