Friday, June 13, 2008

Gumbiranya aku 2




Heee.. acik nak kata acik banyak keje sebenarnya, tulah sebab acik lama tak tulis kat sini.

Ni sebab kerinduan melanda, maka acik tabahkan hati, kuatkan iman, maka dapatlah acik teruskan menulis nih..

Sebenarnya nak update kisah bercuti.. mmm, syioook sangat dapat berehat-rehat di tepi pantai, sambil melihat anak-anak dan suami membina istana dari pasir pantai.. ahaks.. pelik tul, acik guna kata-kata dan bahasa gini, macam tak real.. tak sincere, apa ke kata orang tuh?

Dua tiga hari nih berbagai citer berlaku kat opis nih. Nanti bab lain kita masukkan kisah opis pulak, ek?

Acik dah tersasar nih..
Kan tadik nak citer pasal bercuti?? Dah larik dari tajuk, susah!!

Korang tengok gegambo udahlah.. saksikan ….


Thursday, June 05, 2008

Gumbiranya aku...

Sebab apa aku gumbira dan riang ria?
Takde kena mengena dengan aku mengandung, okay?

Kengkawan kalu kita kata i'm so happy.. dorang mesti tanya, ko pregnant ke?

Kuang kuang kuang..... fikiran dorang macam sempit pun ado.. heheh..
But kali ni bukan kisah aku pregnant, okey?
Sorry kanda, blum lagi menjadi nih.. heheh..

Sebab pertama:
acik gumbira adalah kerana acik nak cuti esok, nak gi makan hangin.
Tak kirolah poei mano.. walaupun gi Melaka lagi.. sebab nakkan tempat yg dekat, pastu
sebab kanda dapat voucher kat rinaison free 1 malam, maka takdelah kuar banyak ngat
modal, melainkan untuk makan2 dan belanja2 sampingan sahaja adanya. Jangan dilupakan
karioki, kerana sudah lama acik prektis lagu zena zen dalam kereta... ahaks!

Sebab kedua ialah:
.. acik gi gym untuk kesekian kalinya petang tadi lepas abis keje, acik telah
mendapati berat acik telah turun lagi sekilo, menjadikan jumlah yang turun adolah sebanyak
8 kilo okey, acik ulangi... 8 kilogram. Betapa girang beta punya hati, usaha beta selama 3bulan ini
telah mula menampakkan hasil... Alhamdulillah, semoga Allah memberkati usaha beta menjaga
kesihatan begini. Dari tuttt kg you, and some of my friends have noticed this too.

Memang beta sudah buat banyak perubahan dari paten pemakanan beta dengan membanyakkan makan sayur2 an and bebuahan dan menjadikan aktiviti bersenam, menari dan jugak angkat berat (bonda beta bertanya..tak takut ke naik muscel? awwww, tak tahan!) sebagai rutin harian. All these have helped a lot in the process. Semangat jugak penting untuk terus mencapai berat ideal nih.. thanks a million to my good gym buddy, Ati. Dialah yang banyak bantu beta ke tahap ini.. Ti, you are the best!

Ahli keluarga and rakan taulan jugak tak kurang memberi komen2 membina, menjadikan beta lebih bersungguh dan berusaha untuk tampil sihat di usia mencecah 40-an ini...

Sehingga di lain siaran, wabillah hittaufik wal hidayah.. wassalamualaikum wbt..

panjang tul entry yang dijangkakan 2 para tadi.. ahaks!

Wednesday, June 04, 2008

Hantu Korea

Korang tau tak aku ni peminat citer2 Korea?
Like die hard fan la gitu..

Entah kenapa kalu sering2 sangat tengok muka hero or heroinnya, yang tak lawapun jadi lawa, jadi manis, jadi macho.. betui tak?

Semalam aku beli dvd korea, tajuknya.. "my wife is a gangster, 3"!
Despite the kekeringan poket, aku tak pedulik, aku tak kisah, i really dont care. Makan semekut je pun, makanlah aku nanti, i still want to buy the dvd.

So, malam tadik, acikpun tengoklah selepas anak2 tido, selepas basuh baju and gantung baju... see, i still do my house chores... (kenapa ada orang nak pertikaikan kemalasan aku dan kekemasan rumahtangga aku??). Woi macik.. citer tu memang best. Sebenarnya aku nak carik semua citer2 Oh-Ji Ho, but this one is really kelakau... gelak2 besau aku di tetengah malam, kau.

Kanda balik dari kejepun aku tengah gelak2 happy memandangkan citer tu banyak action sangat bercampur kelakau teramat..

Eh, tu jelah untuk kali ni, len kali macik citer lagi..

Tuesday, June 03, 2008

Makan angin.. adakah peluang itu?

Hari tu lepas mandi-manda, seronot2 dengan anak2 and anak2 sedara kat kolam Siantan, kami gi lepak restoran dollah kat simpang 3 tu. Makan roti canai je tau.. aku kabor ke anak2 aku sebelum turun kereta untuk amik angin tru aircond.. buleh? Aku mmg dah parked kereta kat depan restoran tu, sebab dewan and kawasan parkingnyer, penuh giler... Terus je bebudak setuju. Janji dorang dapat makan.. dah lapau benau la tu since 2 jam da berendam kat kolam tadik, kan? Sian gak.. aku terpaksa catu belanja disebabkan "shortage" nih..





Tetiba tengah makan ngan makyang and family dia.. kanda sms, soh aku amik cuti friday ni, katanya nak ajak aku n the kids jenjalan makan angin 2 malam. Huih.. orang ngantuk, malah dikasik bantel, makanya aku tuh.. asyikk bangattt!!





Mana destinasi kami kali ni...


Saksikan episod akan datang...


Kenangan cuti beramai2 ke perlis, langkawi and padang besar .... bestnyer waktu itu!

Tuesday, May 27, 2008

Cuti-cuti sekolah mesia

Minggu ni aku cuti 2 hari sempena cuti sekolah anak2.
Campur sabtu ahad, jadi 4 hari... beshhh.

Sabtu 24 Mei
Ameer sukan, karnival sukan Tadika2 Pasti seluruh parlimen Selayang. Ada 7 Pasti semuanya.
Ameer dari Pasti At tawheed, dapat naib johan bolasepak, kalah kepada Pasti al munirah.
Sian dia, main 4 kali sebab tak cukup pemain. Sib baik dia main goalie, takdelah berlari2
teruk. Sian sangat sebab lain2 acara sukaneka dia asik kalah, cuma harap satu je kat bolasepak tuh.
Kalu tak dapat hadiah la hari tu, boleh bayangkan tak cemana perasaan dia yang main beria-ia
menjaga gawang .... Aku sedey jugak, but satu hadiah pun dah kira okaylah.. Alhamdulillah!!

Ahad 25 Mei
Pakat2 buat nasik lemak and sandwich/burger ayam, ingat nak makan/piknik kat kolam siantan lepas
puas berenang2 dan kelaparan.. tapi tetiba ada rule baru.. tak boleh bawa makanan & minuman.. mmm,
sentappp! Kanda mula la hangin... Terus gi sarapan dulu kat restoran dolah. Lepas tu beli tiket and terus
main air kolam dan berenang2 sampai lemas (akulah tu - excited betoi). Bilalah skill berenang aku ni nak
tajam? Pegi pun sekali sekala, how to be good, kan? Hari tu kanda tak mandi, jadi body guard je. Anak2 mandi kat tempat kekanak, Amal sesekali joined aku kat kolam besar. It was fun, be it could be more fun kalu kanda
joined us. Well.. u cannot have all, can u?

Semalam 25 Mei
Lepak giler, tak kuar pagar pun. Melayan anak2 pun fenat tau??


Ari ni nak buat apa? Ingat nak gi kuarkan duit kat tabung, dah kering giler..
Nak kena pi idupkan roadtax & insuran kereta which will expire esok.
Amal dah balik ngaji, so i better make my move..
Seronok cuti tau... kalu duit ada, laaaaaaaagiiiiii seronokkkkk!!!!

p/s: gas masak semalam dah abis, tu pun kena beli gak.. tensennnn...

Friday, May 23, 2008

Let's view the heroes of my life

Adik calming abang yang demam kat klinik..


Umi calming Amal yang beransur dewasa??!!
Kenapa masa berlalu begitu pantas?

Amal & Ameer posing depan rumah.. panas tuhh!

Ayah mertuaku yang sungguh understanding.......

Jejaka impian seMalaya... acik punyo, okay!


Wednesday, May 21, 2008

Hujung minggu yang bosan

Walaupun cuti 3 hari, tapi sebab takde perancangan yang teliti di samping takde kewangan yang mencukupi, maka cuti panjang (panjang ke?) 3 hari lepas menjadi sangatlah membosankan.

Anak2 seronoklah, sebab sepupu sepipit dorang datang main sesama. Macamla lama beno tak berjumpanya, but.. korang taulah kan, bebudak, perangai still macam bebudaklah kan?

So, aku je laa yang makan ati. Keja aku asik masak, masak and masak. Yes, i'm complaining. Bangun tido kena masak, siang sket, masak lagi, nak petang tu, masak lagi. Korang kiralah berapa kali kalu 3 hari kat umah tu.

Ajak kanda gi bejalan, tak maun do dio, nak berehat.. berehat = tido selama yang buleh.. ha! Ajak gi taman berjogging and main2 badminton ke sepak2 bola, huih.. boleh kerat kuku kalu dia setuju. Takde nyer... mimpilah akuuu!

Tulah pasainyer cuti aku tu jadi bohsan gis lers.

Tu saja untuk kali ni.. adios

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...