Wednesday, November 21, 2012

joke jap


Aminah Yang Suka Tidur



Aminah adalah sorang budak pompuan yang malas dan tak pernah tumpukan perhatian. 1 hari kat kelas agama,dia tido je cam biasa. Ustazah pun tanya soalan "Sape orang yang patut kita hormati dan sayangi?". Takde sape jawab. Ada ar sorang budak laki kat belakang Aminah tu jahat sikit. Dia pun cocok bontot Aminah dengan jarum,Aminah pun menjerit "MAK!!" Ustazah pun puji Aminah sebab bagi jawapan yang betol.
Aminah sambung tido balik. Ustazah tanya lagi soalan. "Sape pencipta alam dan segalanya?" Budak tu cocok lagi ngan jarum,Aminah pun menjerit "YA ALLAH!!" Sekali lagi ustazah puji dia sebab bagi jawapan yang betol. Aminah sambung tido balik. Pastu ustazah pun tanya lagi soalan. "Apa yang patut sorang isteri ucapkan pada suami setiap kali sebelum tidur?" Budak tu cocok lagi. Tapi kali ni Aminah bengang dan dia kata "Ko cocok bontot aku pakai benda tu lagi siap ko!!" Ustazah tu terus pengsan.


credit to http://lonelystarz.blogspot.com for this joke..




Tuesday, November 20, 2012

kekal abadi

“Kehidupan kita di dunia ini tidak menjanjikan satu jaminan yang berkekalan. Apa yang ada hanyalah percubaan, cabaran dan pelbagai peluang. Jaminan yang kekal abadi hanya dapat ditemui apabila kita kembali semula ke pada Ilahi.”










Sunday, November 18, 2012

tujuh belas tahun berlalu

harini ialah my 17th wedding anniversaries..  anak2 pun dah besar panjang belaka.. akmal dah 15 taun and ameer plak 10.  akak rasa cam baru semalam jer akak nikah.. pastu pi port dickson honeymoon.. kanda ingat ke idak lagi ntah kenangan ituuu.. hehe.. ngengada kannn.. well.. kadang2 mmg geram and hangin, but most of the time akak happy being married to him.  

apa ke nak dibuat sempena hari bersejarah ni?  mmm.. takde buat apapunn.. nak buat apa kalu kanda keje.  ntah kol berapa.. katanya tengah tengah malam baru dia balik.. huhu..


zaman sekarang ada lagi ke org pakai songket macam kami dulu?