Friday, July 31, 2015

hai, selamat hari jumaat wahai sahabat!

pernahkah kita terpikir di kalangan mereka di sekitar kita ini akan menjadi sahabat karib kita?
pernahkah kita terpikir kita akan dikhianati oleh mereka yg kita percaya di sekitar kita?
pernahkah kita terpikir kita akan mengalami kesedihan yg amat mendalam akibat seseorang di sekitar kita?
pernahkah?
pernah?
tak pernah?

hmmmm...


Tuesday, July 28, 2015

raya 1436H

sonok raya?
of coz sonok kann?
kalu kanak2 lagi la sonok, org tua2 cam aku ni, takde mende sgt,  kecuali meraikan kejayaan sebulan ramadan.  tapi berjaya kah kita?  in sya Allah.. adakah ramadhan menjadi platform utk kita lebih terus dekat pd Allah?  adakah kita lebih cuba tepat solat diawal waktu?  quran dah jadi amalan harian?  boleh katam selalu dalam setaun pas ni?  adakah qiamullail mula menjadi sesuatu yg kita hajati sgt2?  adakah?

huhuu.. jawablah sendiri.

jgn ramadan tu sekadar ramadhan ikut2an.
abis je ramadhan.. first syawal lagi dah telepas subuh.
nak pi mesejid pun berat.. apa lagi nak solat subuh jemaah?

huhuuu..
buatlah kebaikan, teruskan beramal

lagi2 aku yg pempuan ni
dah tau dah kat neraka tu mmg pempuan je ramai
so, bersedekahlah nak menampung mulut kita yg jahat dan celupar ni
bersedekahlah seselalu.. istiqomah dgn memberi.

last.. mintaklah Allah terima segala amal ramadhan kita dan seterusnya..
Allah saja tempat meminta
teruskan minta apa saja
buatlah suruhanNya pula