Tuesday, September 01, 2015

Takde rasa nak buat apa2 melainkan tido

Ptg ni abis keje mmg takde ati nak buat apa2.. nak balik tido jer.. mandi pun takmo.. apa pun takmo.. nak balik and tido.  Semua rasa hilang mood.  Konon nak pi gym la nak pi money changer la.. semua tak menjadi.  Tiada lagi perasaan nak buat apa2.  Penat badan penat otak.  Terus jalan jer dr opis.  Tak tggu van pun ke kls.  Tgk kat brader basking tu, takde lak.. ada budak2 lain.. 2 org.  Hmm.. terus gi platform 3.  Lama gak tggu.  Mata pun cam letih nak tido sgt2.  Plan nak tido je bila tren smpai.  And bila tren smpai.. mmg aku tido.  Keletihan.  Cepat dpt tren cepat gak la boleh balik.  Tetapi.. nak smpai batu keb.. dia bleh benti lakk.. huhuuu.. hujan lebat sangat.  Allah bg hujan utk menduga ketapi tanah melayu.  Lama giler ketapi stuck.  Dekat 2jam aku duduk tadi.  Nak mereput rasanya.  Mula2 tido best laar.. tapii.. bila ketapi x jalan, lama2 tak leh tido dahh.. bangun la dok mikir berapa lama lagi nak tggu ni.  Nak kuar pun x leh.  Nak mintak tolong dgn superman aku takde dia heran.. hukhuk.  So.. tggu je larr.  Dekat2 7.45 baru smpai stesen bc.  Pehtu nak keluar parking sekali lagi kacau.  Lori treler panjang nak keluar nak masuk.. huhuu.. nasib aku la harini.  Takleh keluar jalan depan.  Aku dinasihatkan keluar ikut jalan blkg nu.. jalan yg lalu kot ntah mana2 utan tembus ke kg laksmana.  Aku ingat td tu kali ke 3 aku lalu situ.  Sesat jugak nak masuk lorong yg betui.. huhuu.  Punyalah seram lalu tempat yg xde lampu.. kiri kanan utan.. tapi demi nak elakkan jem tadi aku terus jer.  Panjang giler jem tadi.  Ntah kul brapa nak lepas tu.  Aku dah la tension lama dlm tren.. ya Allahh.. dugaanMu harini utk aku, aku terima.. alhamdulillah.. by 8pm aku smpai umah.  Kalut2 mandi solat maghrib.  Ngaji and tggu isyak.  Settled isyak konon nak tido.  Tak bolehhh.  Borak dgn siti kat whatsapp pulak.  Dia sangkut kat sogo.  Sian diapun sama.  Hari2 sangkut jam.  Ni lah dilema org bekerja kann?  Nak benti keje aku tatau nak buat apa lak kang?  Nak bisnes pun ntah cemana ni.. tak tentu hala dah haa..  Tak tau apa nak jadi.  Kojo yo lah smpai bila pwc boleh terima.  Huk huk..
Dah lah.. nak bawak2 tido.  Kot2 esok semua jadi ok kan?  Ya Allah.. kau bantulah akuuu.. hanya padaMu tempat meminta.






layan jiwang

antara lagu yg menusuk kalbu tiap kali dengar.  cer amati liriknya. 
jiwang lak den ha potang2  nih.. layan ngantuk, mentara sistem masih closed.. hmmm


kasih tercipta  - faizal tahir

kasih hilang tiada bicara setelah cintaku kau puja, rintihan rindu terus melanda, redup cahaya oh hati lara
bisiklah kiranya aku bersalah
sedetik tersirat rasa
kau cipta kasih yg ku miliki, cintaku jujur selama ini
carilah ku dalam hatimu, sayang sebutlah kau rindu.. hoooo hanya pintaku
kasihmu kekal setia.. usah biar ku oh, terus terluka
hooooo.. kasih tercipta
hoooo.. carilah ku sayang

mesra suaramu kini berbeza
gagal sembunyi sedih
kenangan lalu menusuk jiwa, manis seindah berganti pedih
ohh hooo hoooo uuuuh huuuuuuu
carilah ku dalam hatimu sayang sebutlah kau rindu.. hooo.. hanya pintaku
kasihmu kekal setia.. usah biarku oh terus terluka

pabila bersamamu debaran darah arus mengalir 
cinta lahir selamanya
berilah kucupan sayang 
biar terukir wajah kasih tercipta
berilah kucupan sayang
biar terukir wajah
kasih tercipta

hooo kasih tercipta, kini ku mengerti
walau berpisah ku rela
kiranya kau bahgia
ooh hooooo