Friday, February 27, 2015

it is already a weekend?

Actually it is not.. it is still friday.  Just finished lunch.  But as u know.. once dah kenyang, mata pun dah berat semacam haa.. sapa nak ajak borak ni?  Tapi aku lebih suka menyendiri di tempatku buat hal sendiri.  Rasa sunyi aku lebih hepi.  Just me and my henfi.. ehh.. henfon laa.. ekekek.. konon nak rhyme sangat ayat kan?

Ko makan apa tadi su?  Laling makan apa ye shayang?  Oh i wish he was here right now.  Bertanyakan aku makan apa.. and telling me it is dapp err.. ehee.. which is so berangan la adanya ni wehh..

Ni gambar harini.. semalam and kemarin.. semua aku tu ya.. muka macam layu rasa tak puas tido.. bukan tak ckup tapi tak puas.. eheee.. 
sibbaik dah jemahat petang.. esok cuti dan lusa masih cuti in sya Allah.










Wednesday, February 25, 2015

cita2 kita tak kesampaian

berharap berhenti sudah tangisan air mata jatuh ke bumi
biarpun berhenti hari
masih terasa semua yg terjadi
namun ku tahu kau tahu
resah gila tersakiti hati ini
ku yg telah mengerti betapa ku hancur bila tiadamu dan ku yg telah fahami
betapa ku mati tanpa mu di sisi


Tuesday, February 24, 2015

cemburukah aku?

mendengar kawan2 seronok bila bersama suami/isteri kat rumah/luar dan bermesra2an, beromantik2kan buat aku jadi cemburu.  kenapa lak aku nak cemburu kan?  adoi.. mmg la sifat manusia ada cemburu.  mmg syaitan la keje soh kita cemburu.. huhuu.. bila mikirkan rumahtangga sendiri mmg rasa pedih.  laki aku kat umah pun tak mesra, kat luar apetah lagi.. so, bila org citer pasal laki/bini dia yg cam tu cam ni.. sikit sebanyak rasa la jugak.. tipu kalu kata takde rasa tu.  at times mmg nak nangis.  tapi bila fikir kadang2 yg kita nampak atau diceritakan pada kita tu adalah saat2 bahagia dia.. kita tak tau saat2 duka or mmg takde ke saat duka?  ntahlah labu.. tapi aku sangat2 cemburu dan aku mintak supaya aku juga dapat menikmati saat2 itu.. aku betul2 maukannya.. hanya Allah saja yg paham dan Allah sajalah yg maha berkuasa dalam mengabulkannya.. aminnnnn



Monday, February 23, 2015

mencik

tension itu membukit lagi.. kenapa la aku jadi macam ni?



doa dalam dhuha

ku berdoa dalam dhuha.. dua tangan menadah ku meminta
limpahan rahmat limpahan rezki
rezki halal dan baik yg Kau redhoi

bila masih di langit Engkau turunkan
bila di dalam bumi Engkau keluarkan
bila masih jauh Engkau dekatkan
bila masih sulit Engkau mudahkan...
Tuhan

ku tertunduk dan bersila
dua mata terpejam khusyuk berdoa
sejadah panjang basah terbentang
air mata menetes mohon dikabulkan
ohhhh... 




-shahrulgunawan-