Tuesday, August 12, 2014

sayang

Harini aku smpai umah kol 7.15malam. Lewat sbb aku singgah pasar malam and ujan lebatt.. hahaha.. ujan lebat menyebabkan aku dan siti (dia tumpang keta sport aku dr batu caves) kena jalan slow2 dlm pasar tu utk membeli dan terpaksa bersaing dgn payung2 yg lebih besar utk x basah.. kihkihkih.. sonok gak sesekali kena mandi ujan.. basah abis kasut baru aku tau.. seluar pun basah, beg akupun basahh.. apa yg x basah?  Ntah.. yg dalaman tak basah la kot.. hik.. gatai!!

Ehh.. sampai umah rupanya kanda x balik lagi.. kat pasar mlm tadipun x jumpa.. rupa2nya kanda lg lambat ujan2 nih.. naik motosikal la katakam.. kenalah tggu reda sikit baru redah balik.  Amal and ameer suka bila aku bitau ada belikan karipap giant utk dorang.. tak lama tu kanda sampai.  Kami layan tgk citer "rindu awak 200%".. and ada part pak mentua panggil mak mentua.. "sayang, u tak kesian ke dengan menantu u ni?".. tiba2 aku tingat nak tanya kanda..
"Semua org panggil wife dia sayang, bang.. kenapa abg x nak panggil saya sayang?
"Tak payah.. panggil cam biasa jer dah lah"
"Abang panggil saya apa?"
"Leha lah"..
Takde la merasa nak dipanggil sayang.. bukannya aku tak biasa.. tapi kadang2 teringin gak.. tak pernahpun seingat aku dia manggil aku dgn perkataan tu.. sedih pulak rasanya..
Well.. aku dah usaha, kan?  Maybe kalu dr lepas nikah dah mula panggil syg baru lah lekat kottt.. nak tukar sekarang mana bulehh... terkeliat lidah.. aku anggap dia sukakan leha sudahlah.  Aku ini cuma isterinya yang tak bisa membuat dia itu berubah hanya kerana aku mahu sesuatu yg berbeza.. oh nggak bisa.. tidak.. no..

Panjang kisah sayang.. yg x berapa nak menjadi..
redhalah su.. eh.. leha lah.. saleha.. sayangku saleha.. mmm









No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...