Monday, August 08, 2016

terakhir

mengapakah kita selalu berjauh hati
selalu sendiri.. dan terasa hati
apakah kita tak sehaluan lagi
berat bagiku.. berat bagiku

apakah salahku kau buatku begini
selalu sendiri tinggal sendiri
cinta yg ku pinta..kau balas dengan dusta
berat bagiku melepaskanmu
bukan mudah bagiku utk melalui semua ini
pabila kenangan kita mengusik jiwa dan hati
kala malam tidurku tak lena mengenangkanmu
cuba pertahankan
separuh jiwaku hilang ikut terbang bersamamu
episod cinta hitamku kini berulang kembali
berulang kembali menguasai diriku ini

oh tuhan
ku mahu yg terbaik
terbaik buatku insan kerdil ini
oh tuhan noktahkan kehilangan ini
munculkan dia
dia terakhir buat ku


bukan mudah bagiku utk melalui semua ini
pabila kenangan kita mengusik jiwa dan hati
kala malam tidurku tak lena mengenangkanmu
cuba pertahankan
separuh jiwaku hilang ikut terbang bersamamu
episod cinta hitamku kini berulang kembali
berulang kembali menguasai diriku ini

-suffian suhaimi-

lagu ni sedap
lagu ni macam sedih pun ya.  mmg kalu menghayati lagu2 sedih kalu terkena kat kita lagi la sedih.  lagu ni takde la kena mengena dgn akupun.  aku kisah lain.  kisah dah kawen.. ekekekek
kena marah dgn laki sokmo kena.  dia tak dengar aku cakap dalam tipon pun aku kena marah.  dia kata aku pulak menengking dia.. adui laki.  bila awak tak dengar saya cakaplah kuat sikit.  pun jadi hal.. pun buleh buat aku rasa kenapalah laki aku tak paham aku mmg suara aku macam kuat sikit bila aku menjerit.  dah siap bising2 kata takyah ulang2 cakap dia bukan pekak. aik?  ko yg tak dengar tadi.  inilah dia.. bila dah rasa bini kau dah jadi bini, tak perlukah kau jaga hati aku lagi?

macam2 laki ni kan?  bila ditegur diammmmm.. menyiput.  apa maknanya?  benar kena batang idunglah tu.  kadang2 bini ni dah dikahwini dekat 20 taun.  tapi tak mau paham2 kehendak bini.  bini nak bermanja2 tak reti2.. tak paham2.. mintak picit dikatanya udah ada tukang urut kan.. adoi la pandai sungguh.  kecik ati tau tak.  dah tukang urut ada awak jgan pegang saya lagi buleh ka bang? tak buleh pulak.. nak gak memegang menggentel.. dah bila mintak picit.. acah2 ye kan ajelah.. gosok2.. sapu minyak.. ingat saya tak tau ke abang tu tak reti mengurut.. aduhaiii.. amik ati paham tak amik ati.  kalu nak ikut hati.. saya tak hingin pun nak picit2 bahu abang tu.. tapi saya buatkan juga bagi abg lega.. walaupun tau saya tak teringin punnnn.. haaa



No comments:

Post a Comment