Friday, December 16, 2016

selamanya diuji

aku cinta kamu 
lebih dari hatiku mampu
pasti jiwa takkan bisa
hidup tanpa hadirnya kamu
sungguh dahsyatnya 
cintaku kepada kamu
aku mohon jangan pergi
menyiksaku dengan rindu

cinta dua hati 
selamanya takkan terpisah
kau dan aku punya cinta
paling terindah di dunia
sungguh dahsyatnya 
cintaku kepada kamu
aku mohon jangan pergi 
menyiksaku dengan rindu
tiada yg bisa
mengisi ruang di hati
aku mohon jgn pergi

jiwa ini perlukanmu




jiwang lak potang2 jumahat nih.  system dah totop.  mata pon nak totop.  tahankan je sambil layan lagu2 kat hempon.  mmg nak tololap.  seingat aku pernah dah dulu letak lagu tu kat blog nih.. tapi takpelah.. aku suka, kan.  layankan saja.  dorang ada buat photoshoot tu kat belah sinun. amik pic utk letak kat opis punya fb wall, sempena kismas katanya.  aku dr dulu mmg takde gang nak melayan mende2 gitu.  last ntah berapa taun dulu masa nak raya ada lah sekeping dua amik dgn budak2 typist and shira.  shira best.  dept dia sporting.  semua pegi sekali gus.  dia kabo boss dia yg beria2 kumpui dulu tunggu kamera ready dia dah ready dulu.  mmg jeles dgn dept dia.  selalu sepakat.  lain org lain rezekinya kan?  lain org lain ujiannya pulak.

ujian belaka kita nih hidup.  bila baru takde ujian? bila dah mati.kann?  aku dah letih nak hadap ujian kat opis.  aku dah redha je.  cewahhh.. macamlah berat benau.  aku rasa kalu takde ujian2 cam tu kita tak kenai org yg baik or org yg betui2 baik. or.. org yg buat2 baik utk nampak cam baik.  ada je yg macam malaikat kononnya dialah yg paling baik.  kita ni semuanya tak kena kiri kanan atas bawah depan belakang.  cer tengok dia.. tengok kelakuan dia.. tengok pemakaian dia.. ikutlah dia kononnya.. pd hal.. fail.. gagal.. hampeh.. haa.. apa lagi.  terbukti hang lah yg paling hebat.. Allah nak tunjuk kat semua, sekejap je dapat balik bahagian kau yg tertunggak masa buat kat aku dulu.

aku camtu la jugak.  less talk. more smile.. less shouting more crying.. ekekekek..











No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...