Monday, September 25, 2017

mengharap itu menyakitkan

benarlah kata2 itu.  lagi byk yg kita harapkan dari org, lebih teruk perasaan kita kalu harapan tak kesampaian.  sedih beno bunyiknya.  tapi begitulah.  cerita yg sedih2 aku taknak sebab aku bukanlah org yg sedih, aku ni jenis hepi go laki.  bila aku dah mula mengharap, mmg aku kena bersedia utk kecewa.  walau aku tau mmg susah org nak paham, or maybe dia jenis bebai, aku pun tak paham.  so, kenalah tahan dgn sikap aku yg menyampah and menyentap dgn ketidakpedulikan kau pada perasaan aku. byk kali lepas kau ucap nak berubah, tapi kau tetap sama.. menyakitkan ati.  nak mengadu kat sini walaupun aku tau kau tak pernah baca.. just to keep as my life diary.  so sedih.

belajarlah menghargai aku ini.  bukankah kita sedang menuju fasa pembaikan hubungan kita.  aku bagi peluang lagi nih.  walau berat, walau menyampah, aku cuba bertahan, aku sabar.. aduh sakit tau takkkk?  buatlah sikit2 walaupun bukan sekali semua yg aku mintak.. mmg kau tak mampu nak penuhipunn.. mmg perkara yg aku buat pada kau tu adalah perkara biasa dalam rumahtangga, sekadar nak bermanja manji.. takkan cuma atas katil je buleh tunjuk manja?   inilah kesilapan kau selama ni.  takut nak tunjuk kasih syg.  kenapa kau buat aku macam bukan bini kau?  at least layanlah kehendak aku ni.  nak memeluk laki sendiri tapi ditepis dan tak disambut pelukan tu membuatkan hati aku hancur, pecah berderai. bukannya nak ajak main. bukannn. just nak peluk tanda aku nk mnja2..  laki sendiri nih.. sakitnya hati.. menangis terus masa tu jugak.. menahan dan menahan jgn keluar air mata.. apalah yg susahnya just peluk balik and peluklah lebih kuat lagi.  yg bila dipeluk mendapat pahala.., ini bini weh.. bukannya aku ini pondan yg datang kepada kau secara tiba2, bukannya aku ni jiran kau yg sukakan kau dan paksa kau, bukan bukan.. aku ni isterimu yg berusaha nak memanjakan diri.  kat sapa lagi nak manja kalu bukan dgn laki sendiri.

kalu bini dah lari or dah tinggalkan kau mmg sedihlahhh.. aku akan buat pasal, takmo layan kau lagi cemana?   mmg bini akan berdosa, tapi sebab nak bagi kau rasa tu.. maybe patut kita biarkan je laki yg macam ni, tanpa layanan.  huhuu.. ke nak ceraikan dia jugak?  menyampah lah.. back to square one again.  penatt.. ya Allah.. penattt

USS Singapore 2012

No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...