Tuesday, May 29, 2018

Keje

Harini Ramadhan 13.. hari selasa cuti public holiday wesak.. tp aku kena keje sebab keje banyak.  Semalam pun keje buat OT tp smpai 8.30 je sbb si laki dah smpai awai nak amik balik.  Kol 7 dah menggelupor smpai.  Aku kabor by 9 bru nak balik.. tp dia kalu dah ada kat bawah tu mmg hati kita pun x senang.. betui tak?  Nasiblah laki oooh laki.  By 8.30 lah balik.  Harini sambung lagi.  Tiap2 taun this time of the year mmg byk la keje nak closing lepas raya nanti.  To be exact.. end of june.  Deme pakat start awai supaya dpat kejau semua bills nak buat and nak tutup accounts.  Macam tulah.  Keje byk kenalah berkorban sikit.  Aku tak kisahpun sbb anak2 dah besau.. takde nak nyusu sgt.. takde nak suap2 sgt.. ehee.. jgnlah kecam laakk.. saja aku mmg suka kata anak2 aku dah besau panjang bujang2 dah pun.  They can handle themselves quite maturely gituhh.

Ni dah siap baju suar.  Tggal nak pakai bedak and tudung and kuar.  Harini nak drive straight to opis.  Park in the building.  Hopefully dpt buat keje dgn tenang dan aman dan meringankan sikit jumlah keje yg melambak before closing.

Laki mana?  Dia dah subuh2 kuar nak pi mancing.  Elok plak kawan ajak.. mau ajer.. pi siapkan lah joran and all sorts.  Aku tanya nape bila aku yg ajak.. dia susah nak layan.. tp kalau kawan2 tu yg ajak.. takkan tolak.. malah rela bersusah.  Itulah laki aku.. yg lebih pentingkan kawan dr bini dia nih.  Mmg begitu hakikatnya hidup dgn dia.  Terima je lah.  Bodoh je ajak laki yg mmg dah tak mau layan apa2 aktiviti dgn kita lagi.  Tu pasai lah aku dah stop ajak dah.  Macam mencurah air di daun keladi.. tiada kesan.  Hahaa.. siap pakai daun keladi lak entry aku kali nih.

Okeh.. nak bebedak sikit.  Petang nanti maybe pi beli ayam golek kat depan kinik ranjit tu jelah utk berbuka beramai2.  Lama gak tak belikan?  Dapat buka puasa ramai2 adik badik kat umah mak tu satu rezeki kann?  Sapa2 yg ada je lah nnti.

K.. tata for now.



No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...