Monday, August 20, 2007

Adik oh adik

Kanda tak keje.. amik cuti sengaja sebab penat keje kat umah kak zizah semalam. Kenduri kawin memang memenatkan. Even for the couple tu sendirik. Dorang pun turun padang membasuh/sental periuk belanga.. he heh.. teringat kenangan aku ngan kanda dedulu... gitu gak.

Aku col kanda kat umah, bunyik cam seserak suara, tidolah tu. Kata kat dia, nak cakap ngan adik, nak tanya buat aper? Adik jawab.. "Ameer tengok VCD, best, abang main komputer.." Mmm, sakan bebudak dua orang nih.

Bila ditanya, dah makan ke belum, dia menjawab... "belum lagi, mi"
"Kenapa tak makan lagi, dah kol berapa nih?"
"Macamana nak makan, umi tak tinggalkan laukpun!"

Sedih pulak rasanya.. takkan la tak makan sebab umi takde. Ayah tentu dah bagi makan sesiap tapi adik buleh kata gitu.. marahlah ayah kalu tau dorang kata gitu..
Iyer ke dorang tak makan lagi.. alahai kesian anak2 umi....

1 comment: