Monday, September 22, 2008

Hujung minggu yang memenatkan

Makin nak ujung ramadhan, makit penat, kan?

Nak bangun sahur jugak rasa payahhh sungguh.




Weekend baru ni kanda keje, saturday and sunday.


Dia bitau kak zizah and semah sekeluarga nak datang berbuka rumah kami saturday tu.


Dia soh aku masak spageti kuah putih tu, spesel, katanya.




Aku mmg letih giler. Bangun tido lewat, berkemas2 dapur pulak since lepas sahur sumer pakat tido balik. Kanda bangun awailah sebab dia kene keje, kan? Kami yang lain, pakat tido la pepuas. Tulah badan naik walau bulan puasa, kan?




By 5pm aku dah siap masak. Tak boleh tahan dah, penat giler. Aku cuma tunggu dorang sampai je sambil duduk kat sofa.




Bila dorang sampai, kanda balik, dorang pakat gi pasar ramadhan pulak. Aku mmg borak2 je ngan semah. Baby Adnil tido lepas merengek.




Makanan sampai penuh meja. Budak2 yg puasa hari tu cuma Amal and Ameer. Dorang volunteer makan depan tv. Baru ada ruang sumer boleh makan sekali.




Rugi tak amik gambo. Kalut2 gitu, mana nak amik gambo, kan?






Semalam plak, kanda keje sampai ke malam. Tak sempat balik bukapun.




Aku buka puasa kat umah mak bila mak ajak sebab katanya acu nak dtg buka sekali. Since kanda takde, maka aku amiklah peluang beramai2 tu. Syiok main ngan Ilham. Sejak dia besar ni, dia tak takut dah ngan aku, malah selalu mintak makanan dari aku... seronok main baby.. heehe..




2 comments:

  1. nape sebelum ni dia takut dekat umi?hehehehe garang ke?

    ReplyDelete
  2. dear butaseni,
    a ah, memang makteh dia ni a bit garang, but bila dia dah sedar yg makteh dia sebenarnya bek hati n pemurah.. ewah, i mean suka suap2 makanan, dia dah tak takut lagi.. in fact, dia takut kat semua org pempuan sebelum ni, even his grandma pun..

    m glad all the fears have gone!

    ReplyDelete

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...