Wednesday, February 11, 2009

Jaga badan


Semalan cuti.. takde aktiviti senamanpun, asik2 masak, masak, makan & tivi.

Tadi plak, petang balik keje, ujan lagi. Tak jadi jogging.
Akupun cari la cara nak kuarkan peluh jugak ni. Sedihnya nak bitau i've quit the gym. Terpaksa lah cari alternatif nak kurangkan lemak di badan aku yang montok devass ni!

Lepas solat, suruh Amal tolong pasangkan VCD yang Ati bagi dekat setaun lebih dah.
Chi Kong katanya, ala-ala tai chi la gitu.. mak dia punya VCD, dia copy bagi aku, kalu tak silap aku, la... tak kisah la kan, konsep aku yang tak berapa nak pedulik nih!

Boleh saja, asalkan ada gerakan2 yang boleh kuarkan peluh. Asik guna yang Pola Bedul punya tu, aku jemu gak. Anak2 aku ni mmg suka sangatlah nengok pompuan2 seksi kat dalam VCD tuh. So, nak tukar angin, cubalah pulak Chi Kong punya exercise...

Best, ada lagu cina nyanyi macam tengah menuai padi ke hapa.. entahlah..
Nampak senang, tapi berpeluh giler.. abis basah baju dibuatnya. Asyik nyah..., tentu aku akan buat lagi esok, lusa dan seterusnya.. kalu tak dapat jog kat luar la kan!!

2 comments:

  1. dah agak dah! ko musti like..nyer.
    cuma lagu tu ja ko tukar la lagu thrash ke..joget ke..paperlah

    ReplyDelete
  2. dear gergasi..
    i really appreciate it.. semoga aku menjadi kurus dengan menari ria, kan?

    ReplyDelete