Thursday, November 19, 2009

Rasa tak dihargai.. rasa tak dipedulik...

Inilah perasaan aku semalam.

Actually semalam masuklah taun ke 14 aku kawen. Lama tu, kan? Aku rasa cam baru je.. Anakpun baru 2 orang, kan?

Aku siap buat kad tau, spesel nak bagi kat kanda tercinta..
Aku sms bitau aku nak bawak dia kuar dinner, on me lah, as usual...
Dia okay je mulanya, but bila petang dah sampai, dia dah nak balik keje (eh, awal plak?).. dia call kata.. nak bawak anak2 pulak.. alamak.. aku nak berdua je, since this is our anniversary..

Malas nak bertekak bila dia insist nak bawak anak2. Macamlah selama ni kita tak pernah bawak budak2 tu keluar makan. Last2 aku kata takyah kuarlah.

Aku sampai umah, buat bodoooo je. Makan roti & telur goreng semalam. Selamba. Dah malam sikit buatkan dorang nasik goreng ngan sambal sotong. Abis licin.

Kanda tak kata apa2 pun.

Kad spesel yg aku buat khas tu, aku letak atas katil pagi tadi masa kanda tengah mandi and aku nak gerak pegi keje. Entah dia nampak ke tidak, baca ke idak tataulah.

Tulah dia.. makin lama, makin tak dikisah perasaan aku, kan? Yang penting kat dia, aku masak, masak dan masak untuk dia dan anak-anak... tu je.

2 comments:

  1. Ever heard a saying 'life is nothing like the movies'... that wat my mom tot me. She damned right about!.

    As a wife, a mother... loads of things to swallow... almost everthing you have to swallow .. whole of your life.. regardless you like it or not. And to understand 'a man' moreover so called 'husband' .. take your whole life to understand... 6 kaki ke bawah pun belum tentu kenal dia luar dah dalam.

    But 1 thing for sure... Allah tak akan duga hambanya dengan keadaan yang hambanya tak leh handle.. for Him to bring you to the next level.. He will test your love, your patience, your dignity, your family & frenz.. named it... it all up to you to handle it.

    Every time u feel angry just say thank god he is at home not some else!

    Love u Kak Sue.

    ReplyDelete
  2. ms. anonymous:

    thank you so much for the comments..
    i really appreciate them..

    ReplyDelete

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...