Friday, December 30, 2011

hanis haizi my sifu

alloooo gang.. akak copy pasted this entry from my master sifu’s blog, Hanis Haizi.
akak memang sgt beruntung dan akak bersyukur bila ditunjukkan Allah
utk bertemu insan hebat ini.. semoga Allah membalas jasa wanita ini kerana telah membantu ramai org di luar sana mencapai impian masing2.. aminnn





this is what she wrote:


Alhamdullilah syukur ke hadrat Allah, yang menemukan hanis dalam business ni... melorongkan hati hanis ke jalan business ini. Siapa sangkakan this kind of business boleh ubah diri seseorang itu 360 darjah.

Bermula seorang diri, pergi kelas, or mana2 event seminar pun sorang2... walaupun kes ditinggalkan pemimpin.. nasib baik Allah itu Maha Adil and only Allah knows best!

Masa peringkat permulaan dalam business ini hanis ada seseorang leader tapi asyik silih berganti tukar pemimpin... masa tu memang tak tau arah business ni sebab tak berapa jelas.. yang hanis tahu fight sahaja setiap bulan. Tak reti nak bimbing kumpulan etc.. Kalau siapa2 perasan Hanis tiada cerita tentang "Leader/Mentor".. yang ada cuma CDM Kak ana, CDM Azlan,CDM Chan , Madam. Jatuh bangun sendiri masa tu. Namun hanis tak jadikan itu sebagai alasan, sebab fikir ni business sendiri kenapa nak stop because of other people kan?

Tapi Allah telah menemukan hanis dengan mentor yang paling hebat which - CDM Chan, Madam Lam, CDM Kak Ana, dan CDM Azlan.

All this while memang hanis seorang diri dalam business yang ada cuma hanis, salha dan mai.. And Alhamdullilah sampai ke hari ini we stick together tru thick and thin.


Para pemimpin (CDM Chan, Madam Lam, CDM Kak Ana, dan CDM Azlan) ni jugak lah yang bertanggungjawab mencanai hanis hingga jadi seperti hari ini. It is not pure LUCK but it takes 100% FOCUS, DETERMINATION, COURAGE, and HARD WORK. Mereka ajar hanis macam mana nak jadi leader, macam mana nak bimbing kumpulan, bimbing rakan kongsi dan maju bersama kumpulan.. Hasilnya 2 bus ke Hong Kong! Alhamdullilah... dan selepas tu Holland pun almost 2 bus. Syukur!!

Alhamdullilah business partners ramai yang menjadi dan makin menjadi2.. Congratz to ALL of YOU~!! after this kita jumpa di Diamond Seminar k!! Cepat-cepat2 qualifykan diri masing2. ehehe

Kejayaan seseorang leader itu di bergantung kepada kejayaan rakan-rakan kongsinya... Together EVERYONE ACHIEVE MORE!!

With the RIGHT GUIDANCE and MOTIVATION YOU TOO CAN SUCCEED!!




No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...