Monday, February 17, 2014

mandi sungai mandi laut .. mandi junub.. haaaa

korang suka mandi sungai?
uih.. aku suka.. sejak kecik aku mmg suka mandi sungai.. bukanlah umah aku takde paip masa aku kekecik dulu... ada laaa.. tapi sesekali abah.. oh abah.. bawak kami pi mandi sungai tu macam .. bestnyer.. kami pi sungai tua.. dulu kami panggil sungai temponek.. entah kenapa.. nowadays that place is called ulu yam.. best woo.. air dia jernihhh, sejuk and nyaman.  sungainya stretch panjangggg. i love the nature so much and that's why i like to mandi sungai.  Kecik2 dulu kami pi sana kayuh beskal je ramai2 adik badik.   banyak ngat kenangan kat situ.  abah penah tangkap udang putih kat sungai tu.. pastu abah bakarkan udang tu dan kami berebut2 adik badik makan.. heheheh.. such a sweet memory.. ntah am and isham ingat ke ntah mende ni.  aku bila ngenangkan zaman kecik2 rasa sayu jer.. abah dah takde.. tinggal kenangan je yg akan aku simpan sampai mati..

huk3.. tacing lak.. ngehh.. aku ni kan kuat sememeh?  korang taktau?  tau kannn?  well.. selain sungai aku suka laut.. as much as i like sungai..laut sgt best pada aku.. mendamaikan bila tengok luasnya, bila dengar deru ombaknya bila sunyi... both pun nature kan?  bila ada peluang bercuti, aku cuba cari yg kat tepi laut.. so.. pasni kita pi mana?  let's find pulau pulak.. kita gi pulau tioman amacam.. huih bab berangannn... yeah.. berangan dulu, pastu bitau kanda.. kanda kata process, aku process lerr.. cari la tempatnya, flightnya, lodgingnya.. etc etc..



ni muko den maso nak pi PD taun dulu2.. macam sonokkk jer kan..



ni lak muko den balik dari PD tu.. muka gatai tak?  eww.. bibirrrrr.. keh3



ini kat pantai remis kot.. ye la.. pantai remis.. 
tak leh mandi, tapi cari kerang.. ngehh.. tu la nature kannn?

  
so, let us start planning for this year's holiday.. kita gi pulauuuuuuu.. 
bercanda di pasiran pantai tauuu.. 
hepi niii


No comments:

Post a Comment