Wednesday, October 08, 2014

korban

adakah kau berkorban recently?
apakah pengorbanan kau yg paling besar kau rasa kau lakukan?
aku tataulah aku pernah berkorban yg boleh dikira besar.. hiduppun mengharap kasih sayang Allah, mengharap kasih sayang suami, kasih sayang mak abah (abah.. i miss u so much), mengharap kasih sayang anak2. adik beradik, sahabat2..and sanak saudara..   apa sangatlah yg aku dah lakukan utk berkorban demi mereka yg aku sayang.. dorang la kot yg banyak berkorban utk aku ni.. huhuuu.. shedih la pulak mikiorkan mende2 pengorbanan ni.  patutnya kita kena rela dan redha berkorban kalu org yg kita berkorban tu mmg kita sangat sayang.. apa nak dikisahkan?

aku dah mula belajar berlapang dada je sekarang.  if people are not happy with me, what can i do?  cuba perbaiki dirilah jawabnya.. mmg takde sapa yg sempurna dalam dunia ni.. but if we take things positively, we can always change ourselves for the better, right?  jgn asik kata, takde sapa sempurna dan biar gitu, and tanak berubah? ye tak? hey kita kan disuruh mengubah diri kita, bukan harap keadaan akan jadi lebih baik, tapi berusahalah utk menjadi lebih tabah.. gitu.. aku bab2 ni, selalu bersedia je sekarang.  kalu perkara tu menjadi lebih teruk, kita ubah cara, tapi janganlah kita berenti, kita ubah haluan jer.. positipkan dirimu su.. ubahlah ke arah kebaikan.. insya Allah ada Dia membantu di sana kalu baik niatmu..




No comments:

Post a Comment