Monday, June 29, 2015

belaian tangan suami itu umpama emas pd isteri

bukan aku yg kata tu tajuk tu.. aku terbaca.. tapi memang benarlah tu.. aku setuju sangat
pasal mahal tu emas, tu yg laki susah nak belai bini sendiri.. ekekekeke

or u can look at it this way..
if you cannot belai manja your wife, why dont u buy her "emas".  gelang emas ke, rantai emas ke or at least cincin emas.  baru lah seronok wife tu.. takyah la belai2 dah.. ekekekekek..
cemana pun dah jadi bini, apa lah salahnya belai2 manja sekali sekala.  tak ilang kemachoan or ketegasan kalu membelai isteri sendiri.. kan?  isteri anda adalah tempat anda bermanja, so, samalah dia jugak.  tempat dia bermanja.

satu lagi, bila isteri tu tak sependapat dgn anda, cubalah pahami, dan cubalah pujuk lagi.  bila dipujuk dan diberi sebab2 kenapa pendapat anda tu perlu diterima isteri, tentu dia akan mengikut kata anda.  isteri suka dipujuk, ditunjuk kasih syg.. bukan diberi ketegasan yg takde kena tempat.




No comments:

Post a Comment