Tuesday, June 16, 2015

throat

my throat hurts so much.  been few weeks dah.  malam lagi tenat rasanya sebab nak tido dia jadi lebih parah.  rasa terbakar rasa mendidih kat situ.  asik rasa nak kena telan air liur jer.. ya Allah.  sakitnya.  tu baru bagi sakit tekak batuk dan selsema.  udah rasa siksa sangat.  aku tak mengada.  memang sakit.  kalu ko nmpak aku riang tu, maybe masa tu aku terlupakannya.  siang2 kurang sakitnya, bila malam, ya rabbi.  selalu nak tido aku bantai ubat batuk supaya dpat padam tak ingat dunia. but malam tadi was the worst.  dua dose ubat batuk kuat pun aku still rasa sakit.  sakit ya amat. cuba tido awai.  tak mau.. golek2 nahan sakit, bangun bancuh lemon and madu.. cuba tido, tak maunnn.. bangun lagi.. kali ni amik limau nipis and perah dalam cawan, tuang kicap minum.  rasa lagi pedihhh.. ya Allah, Kau uji aku yg lemah ini dengan sakit begini.. aku tak tahan yg Allah.. bantu aku ya Allah.. huhuuu.. cemana la org yg menderita sakit lama tu yek.. insap betui bila sakit and org or ubat tak buleh melegakan sikitpun.  aku taktau kol berapa aku dapat lena.  asik bangun batuk, kencin and minum air je keje aku.  kanda nak bukak aircond pun aku tak bagi.. dia tido blah dalam macam dulu2, aku kata nak mudahkan aku pi bilik air and batuk2 bangun bagai.  kanda bila aku ngadu sakit, dia kata ubat kenapa tak makan. mmg lah aku makan ubat, cuma belom nak baik la tu.  dia bukannya reti nak usap2 aku ke, sapu2 belakang aku bila aku batuk nak terkeluar tekak dan menahan sakit. tak reti langsung mengurangkan rasa sakit bini.  ntahlah.. mmg nasib la dapat laki yg tak berapa nak caring.  tahan je la sendiri.  huk huk.  agaknya sakit tekak ada ke bawak mati.. ? ya Allah.. astaghfirullahal azimm..



No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...