Friday, April 29, 2016

tourist dan tertunggak

korang pernah jadi tourist?
jgn ngada2 kata tak pernah.. aku lempang kang.. ekekek

ada terbaca si ah beng punya kisah.. dia tanya kat bini dia.. "do i look like a foreigner?"  bini dia jawablah tak pun.. bini dia tanya kenapa pulak.. ah beng kata lagi "when i was in London, a lady asked me this question.. heheee"

hehehe
akupun gelak masa baca kisah ah beng ni.. macam2 kekeliruan

aku sibuk ni, closing harini, tapi aku tension.. tu yg nulis kejap tu.  korang buat apa tu?
dah sarap ke?  sihat ker?  hari jumaat ni, apa yg paling afdhal nak buat?  pada aku bila  hari jumaat, kita perbanyakkanlah bersedekah.  banyakkanlah membantu keluarga or kawan2.  ini bukanlah nak nunjuk, tapi nak memberitau yg berkatnya hari jumaat bila kita niat nak membantu.. Allahuakbar kan?  semalam aku setuju nak tolong Puspa, nak jadi teksi sambilan anto dia ke stesen komuter batu keb, sebab susah cari cab before 6am.  last2 aku anto dia sampai ke kl sentral terus.  akupun tak sangka pertolongan yg aku nak buat tu, diberi kemudahan lagi oleh Allah, dapat menganto Puspa ke Kl sentral terus.  haaa.. laki den la tu.. tetiba ajak pi sesama sesubuh keluar ngko. layankan ajer. maybe layanan tertunggak itu. ekehkehekkek.. peh anto Puspa, kami cari mesejid kat brickfield, mano nak ado, yg ada surau, takde pompuan pun semayang situ.. tak kisah aku.. asal boleh, peh tu, laki ajak sapan depan post opis.. layankan ajer.. nak pi opispun bukan ado apo nak makan kan.. den bukan boleh tak makan.. hehehe..

tu je lah kisah.

No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...