Thursday, September 22, 2016

gerimis

entah kenapa bila dengar lagu slam ni sambil buat bill, (oi aku buat keje la woii).. hati tersentuh, sedih bona..
bayangkan masa tu kita asyik masyuk bercinta.. tiba2 bopren kita kena kebas dgn ppuan lain.. yg peliknya, bukan betui2 kena kebas sebab bopren kitapun melayan dan suka.. maka.. kita pun nak kata apa.. bopren kita pulak ngaku bila kita tanya... ekekeke.. kita relakan je lah.. kalu kita sayang, kita kena lepaskan dia, kerana dia sudah temui bahagia.. aduih, sedih la tuuu... sah sah menonggen, kan?  korang yg pernah frust dulu tau lah rasanya kann?


kusangkakan panas berpanjangan
rupanya gerimis rupanya gerimis
mengundang
dalam tak sedar ku kebasahan

pernah juga kau pinta perpisahan
aku sangkakan itu hanyalah
gurauan
nyata kau serius dalam senyuman

bukan sekejap denganmu
bukan mainan hasratku
engkau pun tau niatku
tulus dan suci

senang benar kau ucapkan
kau anggap itu suratan
sikit pun riak wajahmu
tiada terkilan
hanya aku separuh nyawa
menahan sebak di dada
sedangkan kau bersahaja
berlalu tanpa kata
terasa diri amat terhina kau lakukan
terasa diri amat terhina kau lakukan


No comments:

Post a Comment