Tuesday, October 04, 2016

jimba di ujung minggu

halloooo.. apa korang buat tuuu?
dah makan lunch lum?
dah tanya wife dah makan lum.. ntah2 called wife ajak lunch sesama kan.. alangkah lomantiknya dapat lunch sama wife/husband.  aku dah lama sgt tak lunch time keje dgn laki.  semanjangnya bizi. takpelah.. bizi keje baguslah kan.. jgn bizi  tak dapat lunch dgn aku, tiba2 pi lunch dgn awek mana2 ntah.  ekeeke.. ntahlah kadang2 kita tak boleh nak kata.  dia lebih suka makan berteman kawan2.. bila kita tanya.. sibuk manjang.. biorkanlah.. dia tak suka makan dgn ko pun ko kena pahamlah... maybe lepas ni aku takkan ajak dia lunch sama2 lg.. udahlah tu.. hatiku sakit dah.. tiada makna ngko je berusaha.. if dia teringin sesekali ngajak aku lunch pulak, aku akan kata aku bizi jugak, tak sempat.. ecewahhh.. best kann?  pd hal keje dekat2 jer.. bukanlah sepelaung, but just a station away if amik train.. ehehehe.. ajak berjalan pun gitu.. ajaklah masa cuti2 tu.. asalkan awak ada duit, saya ikut je katanya.. hmmm.. konsep sharing idak lagi ada gamaknya yer?

byk mende kita kena lepaskan bila dah tua2 ni.  walaupun byk masa dah kita ada.. lebih baik kita luangkan utk diri kita mencari keredhaan Allah jua.  aku pun bukanlah org yg alim, jadi ala2 je la bercerita, kang dikata org riak la pulak.  belajar2 lah memperbaiki diri dari segi agama.  kalu kita rasa mende yg kita buat ni macam tak berbaloi, tapi mendatangkan pahala utk diri kita.. eloklah kita teruskan saja.. kita nak belajar, kalu ajak suami tak mo join, kita pegi ajer lah.  aku nak tunggu laki ajak, memang tak la, bak kata bebudak sekarang, kan.  maka, mana yg kita perlu cari sendiri, carilah, usahalah mendalami.

nak citer pasal hari semalam dan kelmarin sebenarnya tadi.. udah melalut plak.  ekekek.  eh nak jugak cerita pasal blog aku yg serba serbi cacamarba ni udah ramai yg baca gamaknya yerrr.  kemarin dulu aku ada kenal seorg adimanis kat fb, katanya she is a silent reader of my blog.. maluuu.. sbb baru kenal dia.. mmg maluuuu.. segala jenis mende aku tulis dalam ni.  blog peribadi aku macam diary hati aku la kan.  if you read it, you will know how i feel.  maluuuuu.. tapi tu lah.. kenyataannya, begitulah kehidupan.. harus terus dijalani...

dah lalut lagi.. nak citer pasal angah mai hari sabtu tu.. malam dia beria nak pergi karok.. last2 gi bowling lah pulak... sebab si amer and ally anak angah teringin sgt nak beriadah bowling.  layankan ajer.. terbang jugak la duit aku.. heheh.. bukan berkira.. tapi saja memberi tau.. yg mainnya 6 org, dua game, dah tentulah byk ye tak.. jeling2 laki, buat derk je.. hmmm.. begitulahhhh..  sibbaik abg ngah topup kan sebahagiannya.. lega jugaklah.. baliknya tu, aku belanja dorang makan pulak kat restoran seafood yg kami biasa makan tu.










esoknya senin cuti lagi.. so, along decided to start niaga sendiri, takde dgn kak bedah lagi.  along nak meniaga petang lepas zohor ke lewat petang.  see how lah katanya.  kot2 rezeki along lebih menimbun di situ.. kannn.. mana tau.  in sya Allah.. aku akan bantu selagi mampu bab membawa dia beli barang2 niaga dia je lah.  alih2 dia cuci2 stall dia tu.. dah tak larat.. bayangkanlah.. barang2 tu barang2 lama tersimpan.. nak guna, cuci dah amik masa.. tak larat dia nak start hari tu jugak.. so tangguhkanlah start niaga ke esok harinya.. iaitu harini.  semoga bisnes along berkembang maju dan membantu along membina hidup dgn mak.  amiiiiin.

okey lah, terpanjang lebau lakkk


No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...