Wednesday, January 18, 2017

Jerat percintaan

Tapi pabila aku sedar diri
Siapakah aku ini
Aku bertanya sendiri
Apakah akan terjadi
Oh apakah kita kan teruskan
Di dalam arus percintaan
Perlukah kita utk berkorban
Demi pertahankan kebahagiaan

Sambil dodok2 dlm tren ni.. terasa lak kerinduan nak menulis.. sambil lak telinga dengar lagu maso den mudo2 dlu.. lagu siti nohaliza yg masa tu pun tgh muda belia.  mmg syahdu kan.  haritu ada dengar dia nyanyi balik lagu ni dlm konsert dia.. mmg tetap sedap la suara siti. masih boleh tarik.  mmg dah keje dia menyanyi ye tak?  dia dah berpuluh taun jadi penyanyi.  dah terlalu byk pengalaman kan?  one of my feveret singer ever.

Akupun dah keje lebih seploh taun dgn pwc, opis aku ni.  mcam2 ragam aku dah jumpa.  mmg aku suka keje aku skrg.  walaupun tak sehebat auditor, aku tetap bersyukur cuma support staff.  aku pun bermula dari bawah jugak.  keje secretary mulanya.  ye lah background dr sectetary kat uitm dulu.. takkan nak kojo auditor kat audit firm kan?  but then.. keje secretary sgt stressful to me.  cannot cope with people and the challenges.  ada opening utk administrator aku tak agak2 menerai.. and alhamdulillah dapat.  sgt sonok rasanya takyah jaga diary boss2.. tingat gak sorang boss aku yg baik.. angie wong nama dia.. dah jd partner skrg dia.. dia tanya ngapa nak tuko keje.. ngapa tanak keje sectetary.. aku kabo.. nak cari pembaharuan.  nak fokus 1 perkara.  she at last agreed.  she not agree pun aku tukar gak.  hehe.  now dah almost 10 years aku deal dgn systems.  and i am happy.  tuko dept ke management baru je aku tak berapa nak hepi.. tapi tulah.. life goes on.  i have to make myself happy to be happy.. got it?

Terbejela lah pulok sekali tulis haa.. walau hanya guna tiponku yg tak berapa pintar ni kan.  ekekkeke..  dah la yer.. dah smpai taman wahyu.. next station dah smpai climax.. i wanna get ready.


No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...