Wednesday, May 24, 2017

letih

mmg nak hapdet blog nih pasal pi jenjalan opis trip ke langkawi hari tu.  mmg seronok sbb tu ada terlalu banyak gambar nak share kat blog.  tapi nantilah dulu.  badan letih tak abis lagi. maklumlah dah tua kan.  jalan sikit pun letihnya memanjang ke minggu2, inikan pulak jalan banyak tempat.  ekekek.. dah balik langkawi, si puspa buat ajakan tergempak pi hatyai pulok.  ku pikirkan dia memain, tapi dia siyes kau.  sebenarnya nak pegi hatyai masa aku kat langkawi lagi.  ehwahh.. tak bulehlaaa.. tunggulah aku. so, dia pun tak jadi pi, ada kenduri family jugak.. so dia postponedkan seminggu lagi.  beli tiket semua bagai siap2, booking hotel siap2, maka legalah aku takyah memerah kepala otak aku membuat mende2 tu semua.  takyah takyah takyah.. yg yahnya cuma hadirkan diri di masa ituuu.. kannn?  siapkan duit.  aku pun mmg rasa nak melarikan diri dari dunia kehidupan aku yg sangat2 merimaskan, dan cara bercuti ajerlah yg paling best utk itu.  at least aku rasa happy makan tido jalan. ekekeke... apalah masalah kau kan su?

sebenarnya nak citer badan tua aku ni letih bebeno.  kaki sakit sebab dah mmg kaki aku berat takbuleh menampung berat badan.  aku pun dah malas nak kuruskan badan, so, kena besarkan kaki ke apa? ekekek.. mengarutlah.  if cerita dgn org, mmg sah2 diorang akan advised aku soh jaga makan, kurangkan berat badan.  aku tau sangat.  lagi2 aku mmg dah macam2 penyakit.  kannn?  ye lah.. bukan lah semudah berkata2.  yg menasihat tu pun sama teruk jugak.  tak pernah nampak jogging pun.. tak pernah dengar dia pi swimming pun.. tak pernah mau di ajak main badminton punnn.. ekekekek.. so, sama2lah rasa sakit bila sakit.  sama2lah terima bila kita mengadu.  and kalu ko mengadu aku buat tatau.. ko paham2 lah.. aku dah malas nak layan kau yg tak pernah pedulikkan aku.  keras yek.. tapi itulah dia.  jagalah diri memasing.





No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...