Monday, February 19, 2018

oh apakah yg telah terjadi? huhuuu

jumaat tu along kena strok kau.  macam tak percaya.  maybe dah lama dia memendam sakit dalamnya itu.  tapi kalu sakit2 badan pening2 tu mmg biasa sgtlah kan kaklong aku tu.  kuarga kami mmg kuarga penyakit since nenek kami dulu lagi la kan.. membawak ke mak and now along.. so aku tak heran.  cumanya kenapa sampai teruk begini.  along pg tu bitau mulut dia dah semacam.. tpi dia insist kami keluar gi cari bekfast jugak.  so keluarlah kami 3 banak, aku, ety anak along and along sendiri.  abang botak laki aku plak, sbb lambat bersiap, soh  kami pi dulu nanti dia folo dengan moto and joined us.

along mmg dah kejangmulut.  so, abg botak kan ada pengalaman gitu.. so, diapun sharelah pengalaman dia hari dia kena mild strok taun lepas.  so, lepas makan terus kami pi klinik ranjit depan ayam golek tu.  doc cek, aku dah rasa mmg kena pi spital la.. along pun kuar dari bilik doc.. sambil nangis sedih. biasalah kami wanita yg lemah... abis2 nangis jelah yg mampu dilepaskan.. aku pun mungkin lebih raungnya dari along kalau aku sendiri dalam situasi tu. kami pun gegas bawak surat dr doctor tu ke spital selayang kecemasan.  smpai tengah malam pun along still tak dapat transfer ke wad.  sebab takde staff pobly.  or takde kekosongan dalam wad masa tu.  haritu kan CNY, coti ramai, aku agaklah kan.  bp along 248/131.. tinggi giler kann?  aduhaiiii..

aku rasa along mmg dah penyakit lama.  aku ingat dia penah kabo dia gi cek kat kinik kjaan tu, and pb tinggi giler tapi dia lawan takmo pi spital besar for further check up, but she makan je ulam2and and try on her own to control.  lama dah tu.. so, i guess, lama2 dah lupa.. but penyakit tu menjalarlah dan membesar sakanya.. ehhh.. tulah dia.

dua hari duduk kat wad pun bp dia naik turun.. the lowest pun pi 192/100 camtulah.. masih tinggi kan?  kesian along.  tangan tak boleh memegang betui. cakap pun dah dok dok.. huhuuu.. siannnnn.. Allah sajalah dapat pelihara kau long.  aku cuma boleh doakan semoga kau cepat baik.  and pasni kau rehatlah banyak2.. takyah nak mikir segala mende.  duit buleh kita usahakan cari pelan2.. jgn ditambah beban dgn merosakkan diri ok?

sebagai adik, aku paham masalah dia yg selalu bersama2 aku sekarang ni.  dulu kami mmg bertiga je kemana2.. masalah aku masalah dia masalah siti, kami sama2 bincang and cuba buat kelako pasal perkara2 tu.  now masalah along buat along jadi sakit.. aku rasa bersalah sangat tak dapat tulung dia.. oh Allahhh.. aku minta Kau je lah lindungi dia.



along selalu bengang kalu org ingat dia itu mak aku..ekekek..sabau je laaa..



No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...