Thursday, November 16, 2006

Cuba cari

16 November 2006, Khamis

Tajuk tu sebenarnya tujuan aku untuk mencari masa, mencari peluang dan mencari ketenangan. Tensen jer seminggu dua ni. Kerja banyak, tah datang dari mana. Tak pernah dalam sejarah kerja kat sini aku dihantui kerja yang begitu banyak. Takut jer tak dapat buat semua... maka berkejar-kejarlah aku melayan semua kerja.
Akhirnya, habis juga semalam.... lega beb!

Aku dapat memblog this morning, itulah tandanya.
Ya Allah, perasaan ini sudah lama tidak kurasai.

15 November 2006, Rabu

Ati ikut aku balik sebab nak jogging sesama since ari cam tak hujan. But kuar jer dari bangunan ni, punya lah rintik-rintiknya... takpe. Kot-kot Selayang lega tak ujan, kami pun pelan pelan balik, sebab tak bley laju, jalan Kuching slow jer trafiknya. Last-last sampai umah aku dah lewat... by 6.20pm gituh, so we decided to just do aerobic jer dengan si pola bedul.

Anyway, Ati orang kedua selepas Maeran (eh, ke 4 la kalo kira ameer and amal!) yang mengikut aku ber"menari" menggoyangkan seluruh badan. Basah baju kami.. peluh sakan. Bagus betul rasanya dapat mengeluarkan peluh. Penat memang penat. Tapi hati ada puas juga...

Dekat kol lapan, kanda sampai, ati dah siap. Lepas Maghrib, aku mintak permission kanda nak ngantar ati balik. Even Opahpun nak hikut.. bosan beb, dok umah sensorang! Aku paham sangat Opah... dia memang suka berjalan-jalan lebih-lebih lagi takyah "berjalan". Bagus gak, semenjak nenek takde ni, dia bebas sikit.

Ati ni satu hal, sibuk nak belanja-belanja anak-anak aku kit-kat la konon. Bebudak tu punya la mengetuk... memacam dibelinya kat kedai tu, boleh?

Cemanapun, last nite, kawan merah aku mai plak... cepat like 4 hari nih... mungkin sebab tensen and penat altogether... layannnnn!

No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...