Wednesday, February 20, 2008

Gemoknyer dia!

Last weekend, aku pi Serting, Negeri 9. Kak ipar buat kenduri cukur kepala cucu dia.
Since orang-orang blok dia tu cukup effisen, maka kami datangpun takyahlah buat keje-keje kat dapur. Semua dah siap mereka kerjakan.

Kak ipar aku nih, kalu jumpa aku memang takde mende lain nak cakap. Ini adalah antara teguran-teguran dia pada aku yang buatkan aku ni teraser sangat:

1. Hui mak su, sihat sungguh sekarang ni, tengok badan haa..
2. Tiuplah belon-belon tu, nanti ikat kat buaian baby.
Orang yang tiup belon tupun dah macam belon badan dia, hi hi..
3. Baring-baring lah ye, jangan sampai runtuh katil tu sudah.

Memang inilah pandangan mata dia pada aku. Tapi pada aku, diapun bukanlah kurus mana sangat pun.. tapi dia memang suka cakap aku gemuk/berisi/sihat.
Dia ingat aku tak perasan ke? Kadang-kadang aku rasa sebab ini pun buleh buat aku terasa dan takmo lagi jumpa dia. Tapi laki aku tu tak paham, asik jumpa je ngan kakak dia, pegi je rumah dia. Sedangkan ati aku ni selalu je disakitkan oleh dia.
Nanti bila aku dah kurus, ada ke orang akan ngata aku lagi???

10 comments:

  1. apa cadangan ko? kita makan roti aje lah ek.. aku pun spesis 'gitu-gitu' jugak, selalu kena... huhuhu

    ReplyDelete
  2. Jadikan ianya cabaran....counter attack balik lahhh.....kasi kurusss cam dulu dulu...semangat kene tinggi beb...hang bolehhhhh!!!!

    ReplyDelete
  3. mama pon selalu gak kena perli...

    tp buat tak tau aje coz pedulik ape mama...bukan die yg kasik makan....

    dah tekak selera,nak buat mcm no...

    ReplyDelete
  4. alerr... biaq pi.. dema mmg selalu gitew...
    yang penting kita bahagia..abe kita x kesot kan kan..
    mari kita makan quaker oat...(tapi kari ayam tu sodap kan )

    ReplyDelete
  5. mak su..
    meh la kita makan roti.. but aku suka makan2 lain jugak.. ko tentu tau.. so aku kena exercise tripple orang biasa

    butter.
    ni tengah berusaha lah ni my fren oi... tapi bukan untuk org lain, tapi untuk diri sendirik.. lama benau aku teringin kurus balik

    ReplyDelete
  6. mama ranggie..
    kena perli tu mmg dah biasa ek? dah takde makne, but saya setuju banget bab selera tu kan?
    kalu dah sakit, tentu takde selera makan.. kan?

    muadz,
    quaker ot pun hentam jugak... kejap lagi makan benda lain jugak.. he heh

    ReplyDelete
  7. salam Umie

    mulut orang susah uMie.

    kalau mulut botol , buleh kita tutup ...

    ReplyDelete
  8. hi pb..
    you are very rite.. mmg susah jaga mulut oreng-oreng!

    ReplyDelete
  9. ceh..gemuk ada suami ok wat..hehehe..tp tk salah gak nk try kurus dan mengiurkan suami

    yg penting hati baik...masak best..eehehehe

    ReplyDelete
  10. rileksla.....ira ni orang duk komplen..isshh..kuurrruuussssnyaa!! lagi tension tauu...lagi makan hati tauu...sakit juga jiwa tauu..:-)

    ReplyDelete

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...