Wednesday, November 05, 2008

Berapa punya bosan daa...

Hari ni entah hari ke berapa aku datang ke opis tapi aku hampir takde langsung keje.
Kalu adapun, bila aku dah buat, then aku bosan lagi.
Kalu dapat, dan tak melanggar adat tatasusila bekerja, mau je aku siap2 amik hembeg sumer, balik umah.

Ameer tentu suka kalu aku balik awal. Kurang2, diajaknya aku tengok citer kartun kegemaran dia kat tv9 tu, kan?

Pastu kami main ngan hamster sesame, sambil tunggu Akmal balik dari sekolah. Aku akan kuarkan ikan, ayam, udang or sotong dari freezer and letak kat sinki. Pikir pulak, nak masak apa hari ni?

Anak2 aku paling senang bab makan. Yang penting nasi dah masak. Kalu tiba2 rasa malassssss sangat, maka aku gorengkan je telur. Amal suka telo dadar, Ameer plak lebih gemar telur mata kebau. Aku nak makan nanti, mana2 pun boleh, kira layannnn. Sekali-sekala makan nasik pepanas ngan telur taruh sos, sedapppp jer.. hmmm.

Dah siap makan, nak ajak Adik tido. Mesti syiok tido petang petang lepas makan, kan?
Amal dah pegi ngaji, tentu sunyi dan syahdu!! Rumah aku plak, kalu siang, sejukkkk je suasananya, but bila malam menjelang, dia jadik paneh ya amat.. Kangkadang rasa cam nak tido kat depan sliding door, biar kena angin malam je… Eeei, membahaya, kan?

Kalu tak tido.. aku nak tengok DVD yg pinjam dari Masrin last week. Banyak lagi tu, ada citer longkong 2, ada Bangkok Dangerous and berbagai lagi. Tentu syok, lepas satu citer ke satu citer lain.

2 comments:

  1. salam..makan telur jer..sayur? ehehe

    ReplyDelete
  2. anak2 saya tak makan sayur.. anti gitu.. tatau kenapa, sebab saya mmg sangat suka kepada sayur2an..

    kadang2 saya plak terikut dorang bab makan2 nih.. telur pun telur lahh!!

    ReplyDelete

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...