Friday, May 21, 2010

Makan tak hengat diri..

Aku semalam petang udah nak balik ni. Perut idaklah lapar, biasaaa je. Beli buah masa tunggu kanda kat terminal putra, makan buah tu. Pastu tengokkk je kat org jual jagung rebus tu.. harummm baunya. Terdetik hati nak belikan kat anak2. Pastu sebelum beli, nak makan 1 cawan dulu sementara kanda blum sampai. Pikir punya pikir, tak belipun. Tengok je lagi kat org jual stembot pulak... aiyooo, tirgoda macikkk. Terus perut ku lapau...

Mana pulaklah kanda sayang ni?
Lama benauuuu! Katanya bukan jauh dari umah dato' tu ke sini, 5 minit. Tensennn tau menunggu di kelilingi makanan ni semuaaa..


Akhirnya datang jugak org tua tu.. ha kau.. terus jadi org tua, sebab dah lambat sangat. Aku trus bitau dia dengan geramnya aku dah lapau, nak makannnn. Dia bawak aku gi warong car koey tiow spesial dia makan semalam.. Bantai kami makan car kuey tiaw 2 pinggan.. sorang satu la kan.. Tak pedulikdah, walaupun nak dekat kol 9 malam, perut aku dah semacammmmm je, boleh? Dah makann, baru lega! Heheh.. memberontak giler tak diberi makan! Janji tak makan nasik, k? Lagipun kotiaw tu sikiiiit je sepinggan, togey je yg banyak (sedapkan ati sendiri).

Belikan roti tulur utk anak2, baru balikkkkk.

Air plak takde lagi since pagi tu aku pi keje... Redha je lah!!

ps.. aku bercerita ngan ain tentang pemakanan yg tidak baik dan pemakanan yg sepatutnya.. now aku wonder, sampai bila badan kita ni semua buleh tahan kalu hari2 melantak yg berat2, yg lemak2, yg segera2.. setiap hari.. tentu usus kita menderita, kan?

No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...