Friday, December 03, 2010

hepi besday abah, 2 dec 2010

abah turned 70 yesterday.

aku ajak dia kuar makan, takmonyer dia.."..belikan jelah, utk mak kamu.. " katanya.. hek eleh.. dia segan kot nak kata dia nak, tapi taruk nama mak, tapi nanti dia makan sesama.. kannn?
so romantic, kan... sharing food.
so, mak mintak kueytiaw.. utk abahlah tuuuu
aku kata malam nanti aku nak amik barang2 DCL, aku akan belikan sekali...nak tunggu kanda, kot2 dia nak belanjaaa

tup2, kanda balik mcm maleh pulak
apalah kanda ni.. org excited nunggu dia, dia kata later2 lah kalu nak kuar.. huhu
aku kata nak ajak gi tengok Danial sekali, yg baru lepas sunat hari tu..
kanda kata pi tengok apanya.. Danial dah dtg tu ha kat umah mak..
iyer ker?
akupun pegilah berduyun2 ke rumah depan yakni umah mak..
seronok tengok Danial.. dia rasa cam dah menginjak remaja la tu..sedih gak, sebab janji dulu nak sunat sesama ngan Azmeer, anak aku tu... huhu
well, mana boleh nak paksa2, kan?Ameer pun kata dia nak sunat gak.. ada ke.. ingat hari ni decide hari ni buleh terus potong, ke?
biarlah tunggu setaun dua lagi.. baru 9 taun Ameer taun depan..

aku ajak liza kuar since aku nak makan2 luar jugak ..
dlm hati kalu kanda takmo pi, aku pi ngan lizapun jadilah..
last2 liza setuju.. liza mmg satu kepala je ngan aku selalu.. laki dia tu, adik kandung aku tu je yg keras kepala sket.. entah sapa diikutnya pun aku tak tau.
kamipun pi lah kat kedai nasi lemak 45..
pesan burger utk danial and azmeer and pesan sup daging and charkueytiaw utk mak abah and also nasi goreng pataya utk akmal.
acu, adikku tu, mai pulak lepas tu, ngekor kami.. tak buleh berenggang langsung ngan liza.. biasalah tu.. tapi tak bawak pulak budak2 lelaki yg kami ingat dia akan bawak.. danial, ameer and akmal. Sib baik dah order untuk dorang, tapaukan je.

aku makan charkueytiaw sama cam liza.. sedap, tapi sikit. so, kami tambahlah satu lagi.. nasi lemak lauk ayam goreng berempah... ha kau.. makan ke mentekedarah???
liza punya statement.. "bukan kita tak kenyang kak oi.. cuma kueytiaw ni sikit sangat!!!"...

heheheh..alasan apapun tak kisah, janji kita enjoyyy and tak bazir makanan, ye tak?
abah punya besday, kami yg beria makan kat kedai.. ha ha ahaks..
aku tak belipun hadiah utk abah...
abah cakap korang dah datang ramai2 tengok abahpun dah baguih.... tu yg aku tak beli hadiah tuu.. ada ke patut ek?

No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...