Friday, January 14, 2011

padan tak dengan muka kau yang comel tu

orang makan bekai dia akan kata
orang makan megi dia akan hina
orang lemah lembut dia kata mengada
orang buat baik dia kata ada makna
orang tegur dia, dia kata kenapa plak.. sebab dia tau segala
orang nasihat dia, dia kata kenapa... ko dah baik sgt ka?

bila dah kena... dia mulalah kata itu ini tak kena
bila dah kena.. barulah kau rasa padan ke muka

kita ni pada aku, yg penting sekali tingkah laku, attitude towards others...

jangan anggap orang lain ni nak susahkan kita je.. cubalah kita cermin diri kita tu.. sebelum kita nak label org itu ini.. semua org ada kelemahan, tapi kalu hati tu taknak sucikan, taknak bersihkan dari perasaan aku bagus, aku pandai, aku segala2.. maknanya ko takkan ke mana2 der..

No comments:

Post a Comment