Tuesday, January 11, 2011

umi, ameer laparrrrr...

hallooo...




itulah ayat2 cinta anak comel aku yg no. 2 bila tiap kali balik sekolah kalu aku dah ada di rumah.

gambar sebelah ni masa azmeer 6, ke 7 bulan kot.. comel sgt aku rasa.. gigi dah banyak tumbuh...

kesian tauu.. aku paham sgt, sebab aku sendiri kalu sampai umah, akan rasa lapau sgt2.

pastu aku tatau apa nak masak.. tu pun satu hal, i mean hari2 akan pikir apakebenda lauk nak dimasak yg cepat dan berkhasiat.. haaaa... jgn kata aku tak pedulikan anak2 pulak.. aku mmg akan buat yg terbaikkk.. tapi tulah.. yg mana ada masa tu jelah, kan?


mak mana taknak bagi yg elok2, yg baik2 utk anak dia? cer tunjuk kat aku.. kalu ada, mari aku potong pendek rambut aku nih.. eh, termelalut ikut hati pulak.. hihih.



back to masak utk anak2 & kuarga makan, akupun mulalah bersilat, masak nasik dulu.. pstu keluarkan udang and nampak ayam goreng pedas segera, amik and defrostkan udang. goreng telo dadar, and then goreng ayam segera tu.. udang nak buat apa.. nak kasi kuah2 sikit, buat tomyam jelah, anak2 suka tomyam yg masam2 gitu.. tambah bawang besau, tambah tomato. udang kasi lebih, in case ada lebih, buleh tapau for bekal esok gi keje.. good idea. asik2 makan beli je dua tiga harini, tak syiok gak. okey, nasi dah siap, elok2 je time maghrib.





anak2 dah siap mandi, trus solat dulu.. baru boleh makan. syahdu kauu..
amal, si abang, siap makan nasi, trus makan roti sapu nuttella pulak, macam tak cukup2. bukan sekeping, tapi sampai 3 keping tuuu... terror anak2 aku kan, asal ada benda makan, tentu akan diulang2 makan sampai takde barang dah. baru nganga.. hihhi.. biarlah deme makan, janji tak merengsa kat aku lapau, lapau. bila kenyang, senang tido ye tak?





aku sms kanda aku masak apa, kanda teringin jugak, soh aku simpankan.. tentulah aku simpankan.. bini apakah aku ini, kan? dahlah dia lewat, tentu dia nak makan jugak bila dah balik nanti. kalu aku malas, aku akan soh dia makan siap2 sebelum balik. ini aku dah masak, kenalah dia makan di rumah, betui tak? bukan semua org ada peluang masak2 dan makan2 kat rumah cam aku nih.. cewah... tapi tulah. menyampah org kalu aku cerita, tapi aku nak citer jugak..





aku mmg tabik pompuan2 mana or lelaki2 mana yg sanggup masak dulu sebelum pegi keje demi nak pastikan anak2 dorang makan cukup dan tak payah belanja lebih nak membeli makanan sementalah ada dah di rumah, kan? makyang, kakak aku mmg rupa ini. ini mmg aku tak boleh lawan.. aku cukup respek org2 gini... sangat bagus. tapi aku belum ke tahap tu lagi.. seingat aku, berapa kali je aku dapat masak pepagi utk anak2 aku.. huhu.. aku patut buat gitulahhh.. kena bangun awai for this. kena berubah ni..


kemain panjang entry pagi harini.. cukuplah tu kot.


adios proncos..
will write again soon

No comments:

Post a Comment