Friday, February 25, 2011

menggelupor nih

pagi tadi kan..
kitorang kat opis ni kan..
adalah diskas sikit-sikit pasal gi jalan2 bercuti..
N kata dia nak gi matta fair bulan depan ni..
pastu dorang cadang nak gi cuti dengan amik pakej yg paling murah, sampai 10hengget...

akupun wonder.. eh, ada ke?
N siap kata lagi.. dia tak kecoh nak gi bandung ke, china ke, bali ke..
dia nak gi dalam negeri je dulu.. heheh..

akupun wonder.. a ah.. aku kelantan tak pi lagi cuti
kat NS tu, aku tak pi lagi chalet yg ada cermin nampak shark lalu kat lantai tu..
tak pi lagi pulau2 kat belah2 ganu nun...

huiyo... banyak tempat lagi aku tak pegi dalam mesia ni je haa...
haruslah aku insaf sama nih..
pastu aku tingat pulak mak aku pernah kata..
gini dia kata..
"... daripada korang pi bercuti2 banyak2 kali tu.. apalah salahnya korang kumpulkan duit tu,
korang pegilah umrah ke.. terus daftar haji ke.. "

mak aku yg paling bernas dan paling sinis kan?
tapi , memang betui tak?
sungguh betui.. kalu buleh kumpul duit jalan2 selalu, mengapa tak kumpul saja duit2 itu, dan pegi sekali ke mekah buat haji atau umrah.. bersama kuarga haaa.... barulah lebih afdhallllll.. katanya..

jadi, amik ni sebagai motivasi utk lebih keje kuat.. kumpul duittttttt

2 comments:

  1. cuti dlm negara pun best, byk tempat menarik utk diterokai.

    ReplyDelete
  2. izman,

    you are very right.. and very bright too..

    ReplyDelete