Sunday, March 20, 2011

berani kaya

sapa yg nak jadi kaya?
ramai kan?

ramai jugak yg takmo.. sebab takut bila jadi kaya, lupa diri, sombong...
pehal? ko ingat senang nak kaya?
kalu ko miskinpun ko lupa diri bagai, apa pulak lagi kalu ko kaya.. aku rasa mmg patut allah tak bagi ko kaya lagi.. sebab hati kau masih tak betul pandangan terhadap idup..

tulah dia..
semalam aku pi konvensyen DCL kat pwtc. first time aku la semalam.. gembira tengok insan2 biasa cam aku, even rendah (i mean fizikal) dari akupun buleh berjaya.. tapi tulah.. kita nampak time dia dah berjaya je, sementara dia struggle nak kaya tu.. ada kita pikir?

tu yg best aku join network marketing nih. .. banyak aku dengar deme2 yg kaya raya ni share their experience masa nak mula2 meniaga... macam2 kau!! bila kaji2, takdelah akupunya teruk sangat.. buleh teruskan lagi.. takde pulak yg tak boleh buat sampai aku sakit ke, patah riuk tulang belakang ke, keluar darah bila batuk ke.. idak pun.. setakat ni, bila aku citer produk je, tentu org ambik.. sebab kebanyakan produk2 dcl ni aku dah makan dan experience sendiri.. maka.. takdehal maa.. bab transfer feeling.. sgt berkesan.. aku jamin baikkkk!!

aku nak kaya.. fakta ni..
aku dan anak2 aku .. amal dan ameer selalu ikut aku gi klas belajar meniaga ni.. so, dorang lebih paham berbanding kanda yg sentiasa sibuk, tapi dia sangat memberi peluang pada aku... so, anak2 aku lebih dekat dgn dunia bisnes aku ni, banding sapa2pun di dunia ni... aku harap sgt, impian aku mencapai impian menjadi jutawan dalam DCL akan dimakbulkan Allah juga... aminnnn ya rabbal alaminnnn.


3 comments:

  1. aku doakan impian ko terkabul.

    ReplyDelete
  2. izman.. tengkiu.. sama2 kita mencapai impian kita ye?

    ReplyDelete
  3. moga beroleh kejayaan DUNIA AKHIRAT...AMIN..

    ReplyDelete

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...