Monday, April 11, 2011

berkampung lagi

aku pegi lagi mencari pengisian ilmu di dada.. bukan mencari utk memejalkan dada (aku guna Q-she) saja.. tapi kali ni aku pegi sorang je.. heheheh.. yg penting kita musti terus mencari ilmu, okeh?? wakil dari selayang la.. selayang ada gak wakil haaa... ko ada ke? takde kan, kan?



perkampungan 1DCL, kat ulu bendul 9 and 10 april 2011 - slogannya, menang dunia menang akhirat.. best sgt aku rasa.. agak berbeza sket dari yg aku first pegi kat kemaman dulu.. this time ia lebih padat dan mantap.. hehehe.. at least for me yg tatau apa2 ni lah kan...


ada je yg dah jadi crown ambassador, CA, the highest title dalam dcl nih.. macam puan masthura razali tu (aku tabik dia.. pendapatan yg dah mantop tuuu!! ) tapi tetap nak pegi sebab nak belajar.. .wahhhh.. sgt berbeza, kan org2 DCL, sentiasa positip nak amik ilmu dari berbagai2 sudut, lebih2 lagi dari sudut kerohanian, dan berpaksikan quran dan sunnah nabi. takde akan berkurangnya diri kita ni weh.. kalu kita nak belajar.. kita ni sentiasa je berada dalam taman2 syurga kalu kita berada dalam majlis ilmu, tau.. bukan aku cakap.. ini sabda nabi kita tau.. haaa



antara intipati yg paling penting dalam kursus tu adalah silaturrahim.. ya allahhhh.. ramai betul muka2 baru aku dapat sebagai kawan, dari ipoh, dari kelantan, dari NS dari klang dsbgainya.. tengkiu to Lis and Rizal yg menyebabkan aku sampai ke ulu jendul eh.. ulu bendul ituuuu.. ahaks, jasa korang akan sentiasa ku kenang .. semalam malam baru sampai kat stesen komuter bank negara dari batang benar, NS. dalam ati, aku berkata2, mmg letih giler badan, kalu tak lega letih, aku nak amik cuti EL je senin tu... iaitu harini lah.. tapi... sementelah dah bangun pagi ni dah freshen up.. akupun pegilah keje.. best per, keje.. even hari senin... ubah mind set okay? ko tak keje sebab ko tak suka, ko nak buat apa lagi.. ko dah banyak wangg ker.. ko buleh la berenti.. aku blum cukup wang lagi nak berenti.. sementelah aku suka keje nih jugak sebab dapat jumpa ramai orang.. maka aku amik the positive side, keje jugaklah aku.. wahhhh.. alhamdulillah, aku dah buleh ajar pikiran sendirik.. pagi2 dah sms kawan2 ajak bfast.. last2 aku makan je sendirik kat kl sentral sebab takde yg available kawan2 yg selalu aku ajak... well, yg penting bfast aku amik jugak. lepas nih, aku nak buat je mana aku boleh, terus buat jangan berenti, terus berusaha sehingga Allah nak bagi, sambil aku terus jugak berdoa sebab Allah takkan menghampakan hamba2Nya yg berusaha dan berdoa terus menerus, kannnn?


gambo takde ek.. nak kena donload satu dua nihh..

No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...