Thursday, April 03, 2014

hari yang indah.. hari yg parah

Hallooo.. assalamualaikum all.. eh ada ke yg membaca blog aku nihh?  Tak kishahlah.. yg penting aku suka nak tulih.. so aku tulihla buat kenangann.. cewahh..

K.. nak tulis apo ntah tadi beria masuk..
Oh yeah.. aku nak cerita pasai kehidupan aku.. keluarga aku.. perkembangan terkini.. mak.. along .. acu . siti.. haa.. sapa lagi?  Well.. byk yg sedihnya.. tu lah dia.. nama pun kehidupan jap di atas .. japgi dah di bawah.. haa.. mula la tuu.. pikir lain.. ye aku suka atas dan bawah gilir2.. agagagagaga..  hambik kau.. layann..

Semalam aku blk keje awai la.. 5.30 dah cabut sbb aku tak pi gym dah kan.. tu pun satu hal.. sampai umah terus singgah umah mak dulu sbb dia dah ada kat depan pintu umah dia kan.. so pi lah bertanya kabau.. akupun dah lama nak tanya mak pasal adik aku .. sham.. dia dah mai seminggu dah dok dgn mak.. and aku x sempat2 lagi pekehalnya dia tu.. rupa2nya kata mak dia dgn liza dah berpisah.. oh alahhh.. sedihnyaa.. muka makpun cam nak nangis.. x cayer pun ya.. tapi aku tanya mak few times.. makpun kata cam x percaya.. well.. mak kata liza yg mintak begitu.. hmm.. cuma x selesai rasmi.. but still dah berpisah or bercerai dlm bhsa kasarnya.. hai laa.. itulah dia yg paling dibenci Allah tapi dah pun berlaku..  amik iktibar wahai suriani and siapa2 juga.. kita kena hargai isteri or suami and anak2 kita.. kena selalu luangkan masa sibuk kita tu yg ntah apa2 sibuk tatau.. kaya raya tak juga kalu kata sibuk mencari harta.. Masya Allah.. semua takdir Allah dah tertulis.  liza bukan baru lg aku kenal.. kami rapat since dia kawin isham lagi.. dah ginipunn.. dia tetap adik/kawan rapat aku dunia akhirat.. huuuuu..

hubungan suami isteri bukan sekadar bg isteri main puas jer.. woi.. itupun ramai isteri2 tak puas okey.. bukann.. bukan sekadar ituuu.. ataupun bulan sekadar bagi duit belanja jer dah ckup kasi senyap mulut isteri korang.. no no no... for me dua2 penting tapi yg paling top penting ialah.. ingat tujuan Allah bagi kita pasangan hidup tuu.. apa?  Haa.. nanti korang pikir lah sendiri.. semua pandai2 belaka..

Jgn diambil mudah didikan agama pd isteri.. sbb isteri adalah tgggjawab suami.. hmm.. isteri pulak jgn lah serah bulat2 tak mau belajar agama dan mendalami tentang keperluan.. apa2 pun persefahaman sgt penting!!




No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...