Friday, July 25, 2014

esok dah cuti raya..

hai korang.. pekabar?
sonok kan few days je lagi nak raya.. harini jumaat, esok and lusa.. and raya.. hoyehh.. sonok cam bebudak lak kau su.. well if you want to know.. aku tiap2 taun pun suka raya.. really.. but taun ni ada lain sikit.. aku lebih suka ramadhan.  bukan taknak sambut raya.. uih.. kena sambut.. tanda kemenangan kita melepasi sebulan ramadhan. no no no.. tapi perasaan sayu bila bulan ramadhan taun ni sebab kita disajikan dgn peperangan di Palestin, tragedy kapalterbang dan memacam. yg menginsafkan aku sebagai hamba Allah.. terasa diri kecikkk ngat. dan nak mintak Allah ampunkan dan Allah sgt2 lah maha Pengampun berlebih2an kan dalam bulan ramadhan kareem ni la.. tu lah dia sebabnya..

aku kena ubah diri.. kena perbanyakkan lagi amal ibadah... betul tak?  so, dalam bulan puasa ni aku dah berazam.. nak jadi lebih insan dari biasa.. itu azam aku..

so, next step is.. do what i have to do while ramadhan is still around.  pastu mikir lak nak balik perlis taun ni.  hmmm.. kalu hati beratttt sgt tu apa tandanya?  ya Allah.. Kau sajalah yg memegang hati aku ini.. jgnlah kau bolak balikkan nak balik tak balik.. gaduh pulak aku dgn kanda kang.. kau berilah aku kesabaran dan kerendahan hati tiap2 kali nak balik kg.. bukan aku tak suka tapi ntah kenapa, rasa malas sangat.. maybe sebab nak kena naik bas pegi balik kl-k perlis-kl.. and membantutkan pergerakan kat sana nanti.. well.. itulah dia antara sebab2nya.  aku sebenarnya nak sgt raya kat selayang, tapi apakan daya.. aku kena relakan hati sebab mmg selama ni dah dekat dengan mak, kenalah bagi kanda peluang.. kau redha lah su.. in sya Allah ada hikmahNya dalam setiap perkara.

aku pun ada good news gak ha nak share.. aku dah dapat bonus utk taun ini.. alhamdulillah, syukur ke hadrat Allah yg memberi rahmat. berapa byak tu aku tak kisah.. sbb dah ada rezeki tu dapat dah syukur sgt.. ada firm lain tu.. macam kata kawan aku Yuni, dah byk taun tak merasa bonus.. kesian sangat.. at least adalah sesuatu yg nak dilooking forwardkan... heheh.. ada perkataan gini? ingat kawan aku sorang lagi.. si Ahin.. kata dia janji gaji kita tak dipotong or ditahan, bonus tu kira sgt2 besar kurniaan dah tu.. dia selalu kata gaji dia taun lepas pun tak amik lagi.. dah dapat bonus pulak.. aku mula2 dulu ingat wahhhh.. kemain kau Ahin.. berjimat cermat or dia mmg dah byak duit sampai tak amik gaji taun lopeh.. padahalll. dia kata gitu sebab nak motivate diri dia supaya bersyukur dgn rezeki, yg walaupun sedikit.. tabik aku kat ko Ahin.. heeee.. it has more or less make me feel thankful jugak.. bersyukurrrr

ni harini opis bagi off half day utk muslim, so aku nunggu kak norita dia ngajak soppin kat jalan tar nun. nunggu punya keje la ni siap satu entry.. any how.. selamat hari raya to all of you.. semoga ramadhan telah menyucikan hati kita dan kita bergembiralah di hari yg mulia iaitu hari raya..

suasana hari raya... kanak2 seronok nak ngumpul duit raya.. kita yg tua ni, ikhlaskanlah hati berbagi2 kat mereka.. tapi rupanya kan. memberi di bulan ramadhan lebih besar maknanya tau.. so, takyahlah tunggu raya, buatlah sekarang sementra ramadhan.. sok raya, bagi lagi.. gituu.. okey?

kenangan raya 1429, ntah berapa taun yg lalu.. amal comel lak masih pakai spek masa tu.. adik mmg comey la kan.. adik yg kecik.. kehkeh..



No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...