Monday, July 21, 2014

mengamuk

malam tadi sewaktu aku tidur seorang, sblum kanda masuk tido.. aku bermimpi.. masya Allah.. lelaki itu mahu menghampiri aku.. tapi aku tak benarkan.. aku tak kenal dia..  aku suruh dia keluar dari tempat aku duduk ketika itu.. aku nampak dia seperti menggelabah.. datang dekat lagi denganku dan aku sekali lagi mengarahkan dia pergi jauh.. dan dia akur.. pergi meninggalkan aku.. lega rasanya.. bila aku nampak susuk tubuhnya melalui cermin yg ada di depanku. lalu aku lihat dia berlari dan seperti mengamuk.. tiba2 ditangan lelaki itu ada parang.. dia sambil berlari menjerit2.. tapi aku tak dengar apa yg dijeritnya.. lalu dia menetak seorang lelaki yg kebetulan berada di depannya ketika itu .. masya Allah.. terkejut aku melihat peristiwa itu. di tetak di leher.. huuuu.. ngeri.. walaupun aku tak nampak darah.. berdebar2 terasa.. walaupun cuma mimpi.. apa lagi yg nak dilakukan selepas itu.. aku sangat kecut perut dan dari jauh aku sudah menggigil.. sama ada nak lari keluar cari kanda atau tunggu sehingga kanda datang. ke depan ke belakang aku tak tentu arah.. tiba2 kanda datang. ya Allah syukur.. tapi kanda bila ku ajak lari dari tempat itu macam teragak2 juga.. ada seorang lagi wanita di sebelah kanda waktu aku dalam ketakutan itu.. aku peluk kanda.. wanita itu di sebelah kanan kanda.. seperti minta diperhatikan jugak.. aku tak perasan apa yg kanda buat padanya, tapi aku mmg sangat takut ketika itu.. menggeletar.. memikirkan ada seorang yg mengamuk dan membunuh yg sebelumnya berada dekat denganku.. ya Allahhh..


dalam kegelabahan itu.. aku terjaga.. tiba2 kanda naik ke katil utk masuk tidur.. ya Allah syukurnya aku dah terjaga.. terus aku kabarkan pada kanda.. aku mimpi takuttt.. dan terus memeluk dia.. apakah mainan tidur aku kali ini.. menakutkan sekali.. ku tanya kanda pukul berapa.. 12 katanya.. masya Allahh.. belum lama aku terlena.. sungguh menakutkan.. masih terasa menggigil bila mengingatkan kembali.. syukur aku tak terus lena dalam mimpi ngeri itu.. lega Alhamdulillahh..










3 comments:

  1. Hari sabtu saya jumpa awak kat pasar ramadan selayang beli roti john.Saya nak tegur malu plak hee.....saya pun beli roti john juga kat situ...

    ReplyDelete