Monday, July 14, 2014

redhakah Kau padaku?

mula2 nak kata congrats to my team.. Germany for winning the world cup.. hehehe
mmglah akupun sokong argentina earlier, but for final i shd make it clear.. i am a Germany fan.. Alhamdulillah yg ku sokong dah menang.. 




meh kita kembali kepada dunia kita.. dunia blog heheh.. apa nak citer yek.. ohhh.. semalam was ahad, so, cuti, and since it's fasting month, macam biasalah.. makan sahur and buat apa2 patut, sambung tido.. oh ya Allah..  itulah dia nikmatMu yg tiada tandingannya.. tido semula selepas dah siap semua.. lena macam takde nak bangun.. itulah nikmat yg tak terkata.. bangun about 11.30am gitu.. along sms ajak pi amik baju dah siap.. tapi i sms back saying it's sunday.. kedai tak bukak.. heheheh.. well.. seharian aku dalam umah je.. tak keluar jenguk ke pintu pun..kanda dgn anak2 je yg keluar masuk pi masjid.. ya Allah, biarlah deme terus pi jemaah kat masjid sampai abis ramadhan punnnnn. aku mintak sangat ya Allahhhh..   aku kat umah je la.. buat tu buat ini.. heheh..  


dok rumah best as long as u know u have things to do and u enjoy it.  aku amik peluang membaca, fb, tv and menyanyi. heheh.. sambil2 lerr.. membaca dgn kusyuk sekejap sebenarnya dapat bg banyak sgt info. sementelah aku tak leh ngaji, aku pun membaca lah.. pastu dah petang.. tanya kanda.. apa nak masak harini?  dia kata masak rendang asam.. ayam masak rendang asam.. hmmm.. ok.. since aku belum keluarkan apa2 dr fridge itulah aku buat dulu.. kuarkan ayam kasi lembut.. sambung lagi baca2.. taklak ngantuk petang ni.. maybe asyik kot.  tengok video itu ini.. hui cepatlah abis kredit internet aku.. tapi takpe, demi mencari ilmu, ku relakan.. keluarkan je la duit.. duit nak buat apa kalu tak gunakan mencari keredhaanNya ye tak?  go ahead.. baca apa2 yg menambahkan ilmu and also menaikkan iman.. in sya Allahhh.. 

masak cepat2.. dapat rehat.. simple dishes jer.. ayam masak rendang asam, telor dadar 2 jenis jer.. daging goreng (beli kat bazar tpi tak makan lagi..), potong buah limau and mangga.. uish.. byk gak hidangan.. tengok tu.. Alhamdulillah, walaupun aku rasa cam takde sayur2an lauk aku harini utk berbuka.. tapi buah2an macam banyak.. kak long maza, my cousin tadi hantar buah langsat jugak tadi.. mmm.. rezeki Allah tuu.. penuh meja akhirnya.. Amal balik tanya, umi.. spageti ada lagi?  so, panaskan pulak pastanya.. and kuahnya.. so.. really, it was a blessing semalam.. Allah.. i really thank You.. Alhamdulillah..   

kadang2 bila baca posting kawan2 yg masak utk buka, terasa hati jugak, dorang mmg beruntung dapat sediakan utk keluarga.. aku plak selalu lambat balik, so, bila pikirkan tentu ada hikmahnya.. janganlah rasa iri hati bila tengok dorang boleh masak 100% utk family.. ya, so, bila masa cuti, amiklah peluang ini dan buatlah terbaik.  tentu kita semua nak yg terbaik utk keluarga kita ye tak?  semoga Allah melimpahkan rahmat dan keberkatan dalam keluarga aku dan semua keluarga muslim di luar sana!!


#saveGaza #pray4Gaza



No comments:

Post a Comment