Tuesday, July 08, 2014

seandainya semua tahu..

waktu ini waktu lunch.. tapi sebab puasa.. and aku rasa cam letih ya amat.. tekak sakit.. telan air liur pun sakit.. macam nak demam.. tapi mintak2 tak ler. i cannot afford to demam coz i have so many things to do.. huu.. Ya Allah.. kau sembuhkanlah aku.. Kau ingatkanlah aku bila berbuka nanti, jgn minum air tebu hari2 sehingga tekak ku sudah tercedera akibatnya.. aduhai.. air tebu ais mmg anugerah Allah yg sgt syahdu utk dinikmati.. tapi kalu hari2 for the whole 9 days.. memang terlalu la kot.. Astaghfirullah.. kenapa kau kejam kepada tekakmu sendiri wahai su?

ni aku dok diam2 je la kat opis. keje mmg melambak.. but aku kena tunggu approval.. approval tu ialah proses yg sangat jenuh sekali yg harus aku tempuhi semenjak keje sini.. ehhehe.. but i love my job.. i stress it out again.. i do love my job.. and i take pride in what i do.. okeh.. so, sementara nunggu approval, while lunch, aku pun menulis lagi.. rajin la pulok kann?  ntah sapa nak membaca. kalu bukan aku sendiri in future.. kehkehkeh.. kuang..

aku takut akan semua dosa2ku.. aku takut dosa yg terus membayangiku.. ampuni aku dri segala dosa2ku.. ampuni aku menangisku bertaubat padaMu..

selingan jap.. sambil dengar lagu ungu.. andai ku tahu.. aku dan lagu macam tak bley berpisah.. kecuali mati la kot.. ehhehe.. sabau je la su.. mmg suka mendengar lagu2.. now bulan puasa aku tukar kepada lagu2 berbentuk nasyid and nasihat.. lagu2 maher zain kalu diamati liriknya.. masya Allah... sangat lah bagusnya.. bukan saja di bulan ramadhan ni tau.. bila2 jer. ngeee. promote pulok.. hmmm..


dah 10 ramadhan harini. ye ke. ye kot. adoi.. aku ni macam lalok je.. jari jemari ni sejuk tatkala aku menaip entry ni.. sejukk.. nak tulis apa tadi ntah.. nak cerita apa berlaku pagi tadi.. heee.. bukan main aku melalut kau.. lebih 4 perenggan atas tu.. hehehh

ok. pagi tadi aku dapat mesej kat fb dari seorang kawan bernama Rosidah Naik.. baru jugak jadi kawan recently jer.. so she said.. suka tengok muka aku.. ni dia conversation nya..

As salam cik suriani..smoga sht n ceria pg2 ni
Waalaikumsalam cik rasidah.. mashih ye.. sama doa utk u jugak
https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xpa1/t1.0-1/p32x32/10373800_1428589477422586_8700644727376982398_n.jpg
X kje ke
https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xpa1/t1.0-1/p32x32/10373800_1428589477422586_8700644727376982398_n.jpg
Suka tguk muka cik ..lembut ati tguk
Sapa kata? Hehee.. ni tgh jalan nak pi keja niii.. hehee
Alhamdulillahhh.. tq
Hukhuk.. tersentuh tauu
Saya ni hamba jer
https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xpa1/t1.0-1/p32x32/10373800_1428589477422586_8700644727376982398_n.jpg
Oo k x ggu..bla2 free kita bual lg yer



perempuan mmg suka dipuji.. sbb mereka akan rasa dihargai.. tapi hati2 dengan pujian.. manusia kebanyakannya akan tenggelam dlm pujian.. kita bila dipuji.. kita hanya perlu ucap Alhamdulillah.. segala pujian hanya bagi Allah...  menurut ustaz azhar idrus .. segala puji dalam dunia ni semua terpulang pd yg Maha patut dipuji iaitu Allah.. so, apapun pujian.. patut dipulangkan semula kepada... Allahhhh.... begitulah.. 

jangan bila dipuji.. kita kata.. "memangpunn".. "tak tau lagi ker".. atau "eh.. tau takper".. hehehe.. salah tauu..

sebolehnya, kita tepislah topik tu dgn beralih kepada topik/perkara lain.. jangan hanyut dgn pujian sebab itu cara syaitonirrojim nak menjerat kita.. skill ini dipanggil cara nak mengelak tipu daya iblis..





tu je lah dulu.. eh.. before i stop.. cer cek out these application yg i guna utk tudung di atas.. tapi nak makai sendiri kena belajar lagi la nampaknya.. hehehe.. tak reti melilit..

chowcincau..








No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...