Sunday, August 31, 2014

sensitip ke ego?

Kalau aku nak terasa dgn kau.. tentu aku pun jadi tuttt macam kau gak.. tapi aku pikir.. takpelah.. mungkin ada org yg tak mau dirinya dan pendapatnya dicanggah langsung.. walhal dia paham apa yg aku cuba sampaikan.. pendapat aku itulah yg cuba aku ketengahkan..

And me being myself.. mmg kuat bergurau.. aduhai.. nasib la kau labu.. hidup sebagai manusia ni memang ada ups and downs.. and seorang yg kuat bukanlah org yg boleh mengangkat tong air dengan sekali angkat or org org yg kuat bertinju or wrestling.. tapi adalah org yg kuat ialah yg pandai menahan hawa nafsunya ketika marah..

Tu bukan ayat2 aku okey?  Tapi ayat itulah yg aku pegang utk melihat/menilai org yg kuat di sekeliling aku..

Satu lagi ...misi dakwah kalu senang benau.. mungkin takde cabaran.. so i take it as a challenge.. baginda nabi yg maksum tupun byk cabarannya.. kita umat dia yg masih byk sangat nak belajar.. tentulah lg besar cabarannya..  alhamdulillah.. ada hikmah sesemua ni.

Keje kita bg dakwah.. keje Allah bg hidayah..


Sebelum tukar tarikh ke 1sept 2014... aku juga nak ucap Selamat hari merdeka Malaysia.. dan semua rakyatnya...

aku ni tak de sapa nak bawak pi tgk perarakan kat dataran merdeka tu.. ehhhh.. manjanya kau nak tggu org bawakkk.. geli su.. sapa nak layan?  selama ni pi mana2 boleh sendiri kannn?  hehee.. tapi aku paham.. takyah pegi dataran merdeka aku still boleh menghayati erti kemerdekaan itu.. ok?







No comments:

Post a Comment