Wednesday, October 29, 2014

hari ini hari rabu.. apesal lak tu?

It is wednesday.. it is movie day.. hehee.. macam lama jer tak gi movie di tengahari di hari kerja.. balik2 kalut ler kalu hari keje  wehhh.. jgn buat pasaii.. ekekek... yeah... why not.. lets have fun once a while.. but make sure u plan nicely to take leave in the afternoon.. jgn buat lecey naa.. balik2 opis pulak kena panggey pasai apa lambat.. depa takut hang pengsan ka apa ka... depa call tanya.. aku penah kena wey... aku lambat balik lunch sbb lupa diri.. hehee.. depa siap advise aku pi amik cuti tau.. ekekek.. let that be a lesson su.. pada hai aku bukannya rajin kuar during lunch pun.. sesekali kuar je tu.. tu lah namanya caring apa?  Caring society namanyaaa.. cer ulanggg.. caring society.. kihkihkih..

Aku byk keje ni.. lari jap gi finance dept hantar document pastu amik masa jap nak buat entry khas utk hari rabu.. aku suka hari rabu... suatu ketika dulu.. sekarang ni semua haripun aku anggap hari rabu jugak.. hari yg bermutu..  hari yg jika kita hargai setiap saat dan minit dgn mengetahui tujuan kita ada di dunia ini.. tentu takkan kita sia2kannya.. mengingati dan merasakan bahawa Dia sentiasa menurunkan ujian buat kita hamba2Nya.. kenapa ujian kenapa kenapa kenapa.. kerana dia nak membezakan kita samada kita syukur tak.. sabar tak atau belajar tak dan bertaubat tak atas ujian2nya itu..

Apa sajapun.. tabahlah.. kalu susah rasanya.. tentu susah tu tak berpanjangan kalu pikir semua ujian dr Nya.. kalu senang or dapat keseronokan juga beringatlah jgn suka2 sgt kerana itu jugak takkan berpanjangan.. dan bersedialah utk mengucapkan kata2 memuji Allah yg Maha Penyayang dan Maha Mengetahui setiap detik jantung kita ini..

Wabillahi taufiq walhidayah.. wassalamualaikum warohmatullahiwabarokatuh..

Uit panjang lebar haaa...







No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...