Sunday, October 19, 2014

sorang diri


Aku baru siap masak about 30 min yg lalu.. bergegas masak smntara kanda tido kat sofa tu.. yea lorr.. bangun tentu dia lapor.. selalu gitu.. ehh.. tetiba dia bangunn.. aku nmpak dia makan kuih dangai yg aku stdby beli utk minum ptg.. dia makan and then bangun masuk bilik air.. solat.. pastu siap2.. aku ajak makan dulu tanak katanya.. nak pi dah.. pi mesyuarat anak2 kola peghelih.  Ingt dapat berkepit dua hari penuh dgn dia.. rupanya terpaksa ku lepaskan jugak kanda.  Aku smlm tanya dia.. nak spend time betul2 dgn dia.. dgn muka tak malu aku ni lah.. bitau dia.. dia angguk jer.. pastu.. tghr smlm masa minum dekat sekolah amal ada carnival tu.. dia bleh call kawan dia lak kata ajak pi mtg.. esok katanya.. harini la kann?  Laaa.. naper x bitau masa aku tanya semlam.. saja la tuu.. keluarlah kanda.. saya takkan halang kanda walau kanda nak ke mana pun.. sebab kandapun bukannya milik saya.. tapi milik Allah jua.. yg dipinjamkan utk saya sbg suami saja.. ekekek.. kemain ko su.. ye lah.. kalu gi mtg mana lak nak ngajak aku??? Akupun bukan anak2 kola.. aku anak2 selangorr.. tiada kena mengena dlm dia punya gambar.. kannn?



So.. dah sunyi haa.. dah siap masak tada sapa mau makannya punn.. akmal and amir pas zuhur dua2 dah kuar main kat cc.. ingat nak makan pun tak jadi sensorang tak beshh.. nak tidopun later2 lah.. aku hapdet blog pun ok gak kann?  

Nak citer apa ntah tadi.. ohh.. aku masak ikan nyok2 masak asam bening.. peria tumis dgn daging and telor dadar.. hmm.. yer.. lambat la sayang.. wat cemana.. timing saya mmg lambat sikit dr timing tempatan.. ekeke.. fmly saya dah macam ni bila weekend.. saya kenalah folo.. masak tetap kena masak.. walau kdg2 badan penattt.. dan merengek jugak mintak kanda masak pulak.. hmm.. dia buat2 tak dengar jer.. huuu.. redha kan hati.. pujukkan diri.. masaklah su.. masaklah bg lakimu makan.. biar dia rasa hepi kau ada masak utk dia dan anak2.. gitulah ku pujuk hatiku selalu.. 



Ikut sejarahnya ni time tido.. maka.. meh la kita layan tido jap.. kot2 dapat rehatkan badan ujung2 minggu nih.. 



Petang kang.. nak ikut che taa gi ke kedai zurina kat area bendahara nun.. nak check out nasi lemak tetek zurina niaga.. hehehe.. i got plans.. i have to have plans.. tata my love.. let me dream about you again and againn.. heee!!



No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...