Friday, October 24, 2014

hujan

Di saat ini.. ujan telah turun.. aku baru perasan ujan bila aku jalan ke pantry and nmpak cermin dan nmpak ujan.. cepat2 doa dalam hati.. ya Allah ya Allah ya Allah.. itulah doaku yg tulus suci.. andai ada kebaikan di situ kau kabulkanlah ya Allah.. sesungguhnya Kaulah yg Maha Mengetahui akan keinginanku.. amiiiin..

Pastu terus borak dgn vimala our tea lady.. dia kata hari2 ujan.. aku kata baguslah hujan.. kasi pokok2 semua basah.. kasi jalan semua cuci.. aku kata lagi.. kalu ujanpun mana kita boleh tahan.. dia sunyummm.  then aku proses bancuh air.. dia tengok je kat luar.. manyak lebat kan? tanya ku.. ya la kak... jawab Vimala.. aku bitaunya.. biarkan turun lebat2.. nanti 5.30 berentila tu.. baru kita balik.. ya Allah confident aku.. patut guna in sy Allah kan?  Pastu Vimala tak puas hati.. nanti 5.30 pun tada berentila kak... hmmm.. dgn pantas lak aku jawab.. itu subablah ada invention nama payung.. heheheh.. Vimala gelak..



Itulah penangan mato ngantuk.. nak layan kopi.. nak balik kampung rasanya.. nak sangat balik kampung sama2... hehee.. gilo apo ntah nak balik kg.. kau bukannyo ado kampung pun su oii.. sbnarnya smlm aku bitau kanda nak ajak dia balik pahang.. lama sgt tak ke sana umah kak zizah kak iparku.. rindu gak dgn dorang.. rindu dgn anak3 buah.. tup2 si lin isteri sham kata ada buat massage aromaterapi.. hmmm.. suko la den nak terai.. kanda kata ahad pagi keje.. so i ajak dia balik jumaat malam.. dia mcm setuju.. hmm... see how tonite..





No comments:

Post a Comment