Wednesday, November 05, 2014

juling mato ku

hai sayang
apa kabar harini..
tak sms pun harini, eh.. mmg takkan sms punn.. selalu saya yg sms awak kannn? tak penting takkan la awak nak sms.. lagipun kita buleh jumpa kat umah kannn?
saya nak balik ni, tapi nak tulis dulu blog kesayangan saya ni haaa..

hehehe.. nasib laa..
ustaz kazim elias soh  kita ngorat laki kita bagi lagi mesra. .hmm. i wish
laki kita sms pun takmau, nak tanya kabau pun soh tunggu jumpa kat umah jer
nak ngorat.. hehehe.. maybe some people are very lucky to have partner like that, still caring even tho dah kawen berpuluh taun.. aku ni kena terima hakikat yg laki aku jenis yg tak caring sgt.. tak kisah bini.. as long as aku ni pandai bawak diri la kot.. pandai balik umah when the time comes.. i guess if i lambat sampai dia tak sangka baru dia call and check me out.. if not.. u just do your thing la, i know u will be ok.. gitu

some men mmg prefer bini yg boleh bawak diri
tak perlu tunggu dia utk nak pi ke sana sini.. if u can go on your own, takyahlah tunggu laki
some laki are just lucky if dia nak gitu and dia dapat wife gitu
ada jugak yg nak bini berdikari tapi bini sangat2 tak berani sebab dia lebih suka bergantung pada laki
and sometimes ada laki yg annoyed with these kinds of binis, terlalu mengharapkan dia, dia lemas pulak.

well.. bini2 selalu2 nya seboleh2nya taknak nyusahkan laki, i know.. but selalunya mmg bini nak sangat laki ada the whole time.. dok ajelah sebelah dia bagi semangat kat bini.. i know.. trust me.. kalu laki ada kita buleh buat semua tu.. kita kuat.. but bila laki takde or just away, kita akan rasa lonelynyaaaaa.. walaupun dia ada dia buat donno jer selalupun kat kita.. tak apa..
i guess waktu dah tua2 menginjak tua bangka ni.. laki dah tak berapa nak kisah bini...
eh, tak jugak.. aku tengok ada tu jenis tak boleh berenggang sampai ke tua.. sampai bini dia meninggal, dia dah terpaksa berpisah.. i have seen these kind of couple.. and i want to be like this.
agaknya bila aku dah tak larat nanti, tak buleh nak berjalan lurus, laki aku nak pimpin ke tak?
ontahlah.. aku sendiri rasa macam sempat ke aku nak berbakti sampai aku dan laki jadi tua?





No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...