Saturday, February 21, 2015

apa bikin?

Assalamualaikum warahmatullahi wabarokatuh.. pekaba ling?  Sihat?  Alhamdulillah.  saya sihat jugak kalu laling nak tau.. if not idaklah dpt menaipkan entry ini.  harini sabtu.  3 hari dah cuti.  Apa kau bikin su?  Hmm.. bosan amek haa.  Khamis tu dah berjalan gi pantai remis kuala selangor dgn along and siti.. sonok tgk laut.. cari pahala.  Tu la laut yg paling dekat dgn kampung aku.  penat2 tapi sonok.  Smlm baru along masakkan pepahat buat masak 3 rasa.. kami meratah ajer.











 Dok umah takdo sapo nak layan den.  Anak2 yo lah yg buek den sonyum and golak.  Kanda takde.. subuh2 dah keluar gi menjala ke menjaring ke mancing tak dapek nak pastikan.  Yg pasti dia takde lagi.  Khamis hari tu dah pegi.  Pastu dia kata manah kawan dia tu ajak lagi sabtu ni (harini) tapi dia takmau dah.. tak larat.. tetiba smlam jumpa manah lepas anto baldi ikan tu.. tup2 balik bitau nak pegi lagi ke laut.. huuu.. pegilah kanda.. tiada daya nak nahanpunn.. pegilah.. jika itu yg menghepikan.. teruskan je lah.. cari duit sikit katanya.. iyer lahh.. gitu lah sepatutnya.. cari sebanyak2nya duit utk family.. tu yg baguih kann?

So.. back to me.. nasib baik aku dah biasa.  Kalu tidakpun.. hmm selamba je la.  aku kan dah tak nak serabut mikio kan?  Ish kalu aku dah tulis ni mmg la aku mikio kan dia ye tak?  Abis tu.. benar ke kata org.. sayang anak tangan2kan.. sayang bini tinggai2kan.. hmm..

I wonder how bini2 yg kena jauh2 dr suami.. i m sure bini2 ni kena strong hati dan iman yek?  Laki pun samalah kot.  Cemana rasa berjauhan sgt tu? tapi kalu dah x cinta.. buat apa nak kisah ye tak .. jauh ke dekat sama jerr.. hampehhh



No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...