Thursday, February 12, 2015

ujian shikit je tu

pagi tadi dengan bersemangatnya aku nak pi keje, senyum jer.. masuk keta, nak start.. tup tup.. tak buleh start.  sian kembara.  lama sangat dia berusaha bekerja tuk aku dan family.  dah masa dia berehat la kot.  cemana nak buat ek.. call kanda dia baru je gerak.  maybe on the way ataih moto dia la.  tapi kanda pun takkan mau pusing balik amik aku der.. i can guarantee that.  sebab dia takut aku membahayakan dia jika naik moto dengan dia.  pengakuan dia tu.  jadi call dia sekadar memberitau yg kembara tak boleh start jer.  just to inform that i m surviving even whatever test Allah gave me.  Call bofren lah.. bofren mai dengan superbike.. siap dengan helmet full face nyah.. aku mmg teruja la dapat naik moto besau gi keje nih.. tentu boleh potong kanda kat jalan kucin nu.. ekekkeke.. udah2 lettew berangan su!!

so, amik handbag, silang.. bag pack sangkut kat blakang,  teruslah kunci kembara.. teruskan perjuangan... jalan lah ke jalan sungai tua dengan harapan ada teksi berenti.  syukur alhamdulillah ada.  bawalah aku ke bc and aku naik tren jugaklah ke kls and jumpa ira to have bfast together.

ya Allah.. jadikanlah aku org yg sentiasa bersyukur atas nikmat2 Mu yg telah Kau kurniakan itu dan jadikanlah aku org yg sentiasa ingat utk bersabar dan redha dgn ujian2Mu yg Allah.  Amin..




No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...