Sunday, February 08, 2015

selamat hari ahad

Hari ni ahad.  Selamat pagi ahad semua.  Boring... kanda belom balik dr konvoi ke perak.  Smlm ada tipon sbb den problem pasal kembara takleh start.  malam x do lak dio tipon.  Bizi agak ey.  Tapi dio tak pi mana2 pun x do tipon den.. buek apo nak tipon den time dio sonok2 dgn kengkawan.  Den pun x kan kacao dio kalu x do apo2.. i m giving him all his freedom.  I just dont wanna care anymore.. maleh.  I guess that's how he wanted it to be.



semalam pagi bawak mak pi sapan kek barkath corner pastu pi tesco rawang.  Kek situlah kembara aku sangkut tak bley start.  Sibbaik ada yg baik ati sgt2 tlg carikan no. mekanik utk bantu.  Aku sgt2 menghargai bantuan ituu.. tak dpt balas kalu biar Allah yg balaskan nanti.  Yg tensennya.. bila jalan dgn kanda x penah lak dia buat hal.  Kuar dgn mak and along and siti and baby aimi yg along babysit tu.. dia buat hal lak.  Sian mak nunggu lamo paneh2 kat parking tesco tu.  Last2 bawak mak pi mamak lepak and makan lunch dulu mentara aku cari cara.. yg at last aku tggu jer mekanik mai.. heee.. nampak tak tu?  Allah nak uji aku la tu.. sabar and sabar ye su?  Relax je k?  Dah byk sgt bagi aku nikmat dgn kembara ni.. so tabah je la dgn ujian2 kecik ini.. kann?

Ni satu lagi.. kemarin hari jumaat tu aku dah ilang kunci kembara.  Gelabah gak aku bila sampai stesen bc cari kunci keto tak ado.  call laki dia kata.. balik lah dulu naik taxi.  Mudah je kan?  Aku ni pikir takkan cicir lak... aku x lah careless whisper ngatt.  So aku jalan jugak ke parking sambil tgk2 kat atas jalan tu.. kot2 terjumpa.  sampai kat kembara dah tak de keta sebelah aku kiri kanan.  Cari cari tiba2 terpandang kunci tu tergantung jer kat pintu kembara kesayanganku.. masih di situ.  Mmg masih rezeki aku la tu kann?  Takde yg perasanpun kunci tu. Kereta berkunci tapi kunci masih sangkut di situ.. aduhaiii..  Aku bersyukur sgt2 ya Allah.. Kau lindungi keta aku dr dibawak lari.  Alhamdulillahh.. masa tu nak nangih pun ada tau.. sabar je la kannn?

Citer pasal keto dah abis 1500 patah perkataan.  Tu kadang tak paham nape org kata susah nak buat karangan.. heheee..






No comments:

Post a Comment

Trip ke Lostworld of Tambun & Cameron Highlands - Jan 2023

Apekemendenya ntah yg I nak tulis nih.  Nak update pasal cuti2 mmg yeslah.. tapi terlalu byk yg dah tertingga l weh.. ntah mana satu ke yg p...