Wednesday, May 20, 2015

keeping yourself happy

Tadi aku pi gym.  Kali ke 3 minggu ni.  Time piyed elok pi layan gym.  Kasi saraf2 semua bergerak.. senang darah keluar takde sekat2.  Sementelah aku rajin aku pi laa.. kalu dah maleh sok.. jgn ditanya kenapa ek.. ehee.. suka tau exercise.. ngekk

Bila kita boleh buat diri kita seronok.. kita buatlah sebaik2nya.  Kalu org lain yg jadi sumber keseronokan kitapun... kalu itu yg membuat kita senyum apalah salahnya kan.  Buat org bahagia tu tentu lebih seronok rasanya dr buat org derita sakit ati.. sentap.. tapi itulah.. kita ni semua manusia... byk kekurangan ye tak.. Kdg2 kita tak sedar kita dah menyinggung org lain.  Cepat2 lah sedar diri.. mintak maaf dan perbaiki diri.  Yg terluka tu pulak.. kalu boleh memaafkan.. berilah kemaafan.  Biarlah dia rasa dia masih boleh diharapkan.  Janganlah dihukum atau dera dia dengan tekanan2 yg buat dia rasa makin jauh.  Adakah menghukum tu boleh mengubah.. in sya Allah.. tapi kalu kita hukum dia dengan kata2 yg sgt mengguris hati.. membuat dia lagi sedih.. dan terus menjauhkan diri macamana?  Silap2 dia akan terus pergi dr hidup kita macamana??   hati kita tak boleh disakiti.. tapi adakah menyakiti hati dia yg bersalah itu dibenarkan?  Bukankah kita dah sama level jugak?.. org kata kita balas org yg sakiti kita dgn beri dia lebih kebahagiaan.. tapi ramai yg tak sanggup kan?

Sedih mikirkan.. huuu..





No comments:

Post a Comment